Home

Beantwoord: Aanbetaling

9 Reacties
  • Bram7200 Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

30 september 2018, 10:55

Klopt het dat de aanbetaling van 15 naar 30% is gegaan?
    Jaren was de aanbetaling 15% nu boek ik voor 2019 en is de aanbetaling 30%
    Gemarkeerd als antwoord: Jolienh op 1 oktober 2018, 13:23

Beste Bram,

De informatie die Joya heeft gegeven klopt!

De hoogte van de aanbetaling is een paar maanden terug gewijzigd, naar 30% over de overige reisonderdelen.

Nog een prettige dag toegewenst.

Bekijk origineel
  • lia.scheurwater
    Levensgenieter
    Reacties: 49

30 september 2018, 13:52

Dat zat ik mij ook al af te vragen ja, 30% is echt heel veel als aanbetaling?
  • Joya
    Globetrotter
    Reacties: 938

30 september 2018, 15:18

Klopt inderdaad, ik merkte laatst ook al dat dit is veranderd. De aanbetaling is zo opgebouwd:
    - reserveringskosten
    - calamiteitenfonds
    - kosten van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering
    - poliskosten in geval er een verzekering is afgesloten

Bovengenoemde regels zijn niet veranderd. Alleen betaal je nu zoals Bram en Lia al aangeven geen 15% meer maar 30% over de overige reisonderdelen.
    Inderdaad fijn om te weten voordat je boekt. Ik was ook verbaasd laatst. Had in juli al geboekt voor 2019 en toen was de aanbetaling nog 15%.
    Kort erna boekte ik een vakantie voor december 2018 en zag dat de aanbetaling 30% was.
    * Het staat natuurlijk wel in de voorwaarden en op de website vermeld maar meestal boek je zónder eerst te lezen of de voorwaarden zijn veranderd.

Afwijkende aanbetalingen:
    Bestemming Costa de Lisboa (het gehele jaar) en Kaapverdië in de winterzon periode (november tot en met maart) of naar Athene in het zomerseizoen (april tot en met oktober) dan gelden mogelijk afwijkende voorwaarden. Wanneer afwijkende voorwaarden van toepassing zijn word je hierop gewezen tijdens het boeken. In dat geval moeten ook de kosten van de vlucht direct worden voldaan.

Groetjes van Joya
  • JolienhJolienh Antwoord
    Moderator
    Reacties: 16

1 oktober 2018, 13:23

Beste Bram,

De informatie die Joya heeft gegeven klopt!

De hoogte van de aanbetaling is een paar maanden terug gewijzigd, naar 30% over de overige reisonderdelen.

Nog een prettige dag toegewenst.
  • Bram7200 Auteur
    Nieuwe reiziger

9 oktober 2018, 13:56

Bram7200 schreef:

Klopt het dat de aanbetaling van 15 naar 30% is gegaan?
    Jaren was de aanbetaling 15% nu boek ik voor 2019 en is de aanbetaling 30%

Wat is de reden voor deze verhoging naar 30%? aangezien Sunweb 8 maanden voor vertrek nog geen kosten maakt.
  • Spanje1
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

15 oktober 2018, 09:19

Vernam dit ook van iemand die afgelopen week geboekt heeft. Vindt dit slechte ontwikkeling.
    Doordat ik nu 15% meer moet aanbetalen, kan ik gewoon nog niet boeken. En dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Het bedrag wat ik ineens meer moet betalen bij de aanbetaling heb ik nog niet, aangezien ik normaal hier voor spaar tot ik het restbedrag moet betalen. Als je voor 4 peronen boekt, praat je gewoon over € 1000 extra aanbetaling.
    Kans is dus erg groot dat ik op zoek ga naar een andere organisatie, die wel 15% rekent. Bedrag is gewoon te groot om in een keer te voldoen.

Jammer, want ik boek al jaren bij Sunweb, en dat bevalt prima.
    Dit is echter een reden om over te stappen.
  • Bram7200 Auteur
    Nieuwe reiziger

15 oktober 2018, 09:45

Spanje1 schreef:

Vernam dit ook van iemand die afgelopen week geboekt heeft. Vindt dit slechte ontwikkeling.
    Doordat ik nu 15% meer moet aanbetalen, kan ik gewoon nog niet boeken. En dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Het bedrag wat ik ineens meer moet betalen bij de aanbetaling heb ik nog niet, aangezien ik normaal hier voor spaar tot ik het restbedrag moet betalen. Als je voor 4 peronen boekt, praat je gewoon over € 1000 extra aanbetaling.
    Kans is dus erg groot dat ik op zoek ga naar een andere organisatie, die wel 15% rekent. Bedrag is gewoon te groot om in een keer te voldoen.

Jammer, want ik boek al jaren bij Sunweb, en dat bevalt prima.
    Dit is echter een reden om over te stappen.

Eens, wij boeken 2 tot 3 vakanties per jaar bij Sunweb. Door deze actie gaan we in ieder geval kijken bij de concurrenten. ben toch erg benieuwd vanwaar deze actie zouden er problemen zijn en heeft men geld nodig.
  • KioraKiora
    Moderator
    Reacties: 126

15 oktober 2018, 12:07

Ik kan me voorstellen dat dit een tegenvaller is.
    Bij concurrerende reisorganisaties is deze aanbetalingsprijs ook gestegen naar 30%.
    Ondanks dat het voor sommige klanten heel vervelend is, is het helaas niet mogelijk om dit terug te brengen naar 15%.
    ~ Live your life by a compass, not a clock
  • Spanje1
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

15 oktober 2018, 15:03

Maar wat is de reden waarom dit is verhoogd? Als concurrerende organisaties dit doen, zou je het juist niet moeten doen. Want dit heeft voor mensen die er echt voor moeten sparen, echt wel gevolgen. Je moet dus langer wachten voordat je kan boeken, en als je met een groep gaat, is de kans groot dat je dan te laat bent. Helaas geen positief bericht. Dus ondanks dat ik al 17 jaar bij jullie boek, toch op zoek naar een andere oplossing denk ik.
    Kan nou eenmaal niet zomaar € 1000 extra ophoesten binnen een maand.
  • KioraKiora
    Moderator
    Reacties: 126

15 oktober 2018, 15:08

1 van de redenen is dat zowel de luchtvaartmaatschappijen als de accommodatieverschaffers meer zekerheid willen en wij daardoor ook een groter bedrag dienen af te dragen.
    Sunweb begrijpt dat het een grote verandering is, maar nogmaals kunnen wij hier als organisatie niets aan veranderen en is dit de nieuwe werkwijze.
    ~ Live your life by a compass, not a clock

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen