Home

Beantwoord: Transavia: hoeveel bagage mag ik meenemen op vakantie?

205 Reacties
  • WietskeWietske Auteur
    Community Manager
    Reacties: 22

21 mei 2013, 17:32

Stel hier uw vragen over uw bagage die u mee wilt nemen op vakantie.

Bekijk ook:
    Wat is een stoelreservering?
    Wat is online inchecken?

Gemarkeerd als antwoord: worrywot op 19 februari 2016, 16:54

Wij hebben een bag gebookt voor 20 kg en we mag ook 10 kg (wat ik begrijp)- kan wij de bag van 10 kg ook inchecken?
    Bedankt

Bekijk origineel
    Life is what happens to you while you're busy making other plans
  • nils.ariens
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

29 mei 2013, 16:26

Hi Sunweb,

Het is ons wat onduidelijk hoeveel handbagage we mogen meenemen voor onze vlucht (morgen) richting Kos (Griekenland).
    We vliegen met Transavia en op hun website staat 10kg:
    http://service.transavia.com/app/answers/detail/a_id/3704/session/L3RpbWUvMTM2OTgzNzQ2My9zaWQvSXROQ2dwcmw%3D

Echter via jullie FAQ site staat dat er 5 kg is toegestaan:
    https://zon.sunweb.nl/SSL/faq

Wat is juist?

[edit]

Ik ben er al achter... wellicht voor de volgende:
    http://service.transavia.com/app/answers/detail/a_id/3699/~/ik-heb-een-pakketreis-bij-een-reisbureau%2Ftour-operator-geboekt.-welke
  • sabinesteinvoort
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

29 mei 2013, 16:57

ik ben er pas nog geweest en ik mocht maar 20 kilo aan koffers meenemen en 5 kilo handbagage, veel plezier!!
    Sabine Steinvoort Vriesen
  • TessaTessa
    Moderator
    Reacties: 2347

29 mei 2013, 17:30

Leuk dat je morgen naar Kos gaat Nils. Als je een pakketreis hebt geboekt mag je inderdaad 1 stuk handbagage van 5 kilo meenemen en 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo. Als je je ervaringen na terugkomst op ons forum wilt delen zou dit natuurlijk hartstikke leuk zijn :) Goede reis!
    ~Not all those who wander are lost~
  • kathy.stolk
    Nieuwe reiziger

1 juni 2013, 22:46

Ik ga binnenkort naar portugal. Mijn vraag is eigenlijk of wij als ouders van een kindje van 1,5 meer bagage meemogen nemen. Er staat 10kg voor de kleine maar geen eigen koffer. Dus ik nee aan vijf kg overgewicht per koffer. Klopt dit?
  • rozina.ligthart

2 juni 2013, 16:13

Sinds lange tijd gaan we vliegen met transavia.... Nou wordt je aan alle kanten gewaarschuwd dat je bij het online inchecken niet moet vergeten te vermelden hoeveel ruimbagage je hebt, vervolgens moet je daar kosten voor betalen (die online lager liggen als op het vliegveld)... Is dit ook het geval bij een pakketreis geboekt via Sunweb of alleen als je een los ticket boekt bij Transavia ?? nb uiteraard heb ik al gezocht op de website van Transavia maar daar word ik niet veel wijzer....
  • chantalchantal
    Moderator
    Reacties: 723

3 juni 2013, 13:36

Welkom op ons forum Kathy!

Voor baby's tot 2 jaar zonder eigen stoel mag je bij Transavia 10 kg bagage meenemen (maximaal 1 stuk of als extra gewicht in uw eigen koffer tot een maximum van 32 kg). Buggy's, kinderwagens of maxicosi's (maximaal 1 per kind) kunnen gratis worden meegenomen en vallen binnen de ruimbagagevrijdom voor baby's. Houd er rekening mee dat op de Nederlandse luchthavens alleen lichtgewicht (ca. 5 kg), inklapbare paraplu buggy's kunnen worden meegenomen tot aan het vliegtuig.
    Herinner je gister, droom over morgen, maar leef vandaag.
  • chantalchantal
    Moderator

3 juni 2013, 13:40

Leuk dat je op ons forum bent ingelogd Rozina!

Sunweb biedt pakketreizen aan waarbij je gewoon 20 kilo ruimbagage en 5 kilo handbagage mag meenemen. De bagagevoorwaarden op de website van Transavia zijn bedoeld voor personen die los een ticket geboekt hebben. Bij overgewicht van je bagage betaal je wel een toeslag. Heb je een pakketreis geboekt bij Sunweb? Jouw bagage is inbegrepen bij de reissom.
  • arenda.heemskerk
    Nieuwe reiziger

12 juni 2013, 12:50

Wij gaan dinsdag met zijn 3en voor 11 dagen naar Side. 2volw en 1 kind van 1,5 (dus geen eigen stoel) ik wil graag weten mag ik nou een buggy en 10 kilo meenemen voor de kleine man of niet? En kan ik bagage bijboeken?
  • SylvanaSylvana
    Moderator
    Reacties: 2261

12 juni 2013, 15:35

Welkom op het Forum Arenda! Voor baby’s tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kg inclusief buggy of maxicosy. Alleen lichtgewicht inklapbare paraplubuggy's (tot 7 kg) kunnen worden meegenomen tot aan het vliegtuig en worden daar ingenomen en in het bagageruim geladen. Bij terugkeer op de luchthaven wordt het artikel via de gate aan u geretourneerd. Overige kinderwagens/buggy's worden bij de check-in balie ingenomen. Helaas kun je geen extra bagage meenemen. Alles wat je meer meeneemt daar betaal je het overbagage tarief voor. Dit is 10 euro per kilo per enkele reis. Natuurlijk mag je ook wat bagage van je baby bij jullie bagage doen. Belangrijk is dat jullie ruimbagage niet zwaarder weegt dan 20 kilo per persoon. Fijne vakantie!
    Travel is the only thing you can buy that makes you richer
  • erwin.vanlieshout
    Nieuwe reiziger

15 juni 2013, 11:21

Wietske schreef:

ik ga 1 juli op vakantie naar portugal en ik wil m'n duikspullen ook meenemen, mag je dan extra gewicht meenemen (evt tegen vergoeding) en waar moet ik dat melden?

Erwin...
  • Sandra
    Globetrotter
    Reacties: 311

17 juni 2013, 14:20

erwin.vanlieshout schreef:

Wietske schreef:

ik ga 1 juli op vakantie naar portugal en ik wil m'n duikspullen ook meenemen, mag je dan extra gewicht meenemen (evt tegen vergoeding) en waar moet ik dat melden?

Erwin...

Goed dat je dit vraagt Erwin. Voor de duikuitrusting geldt een tarief van 25 per euro enkele reis per duikuitrusting van minimaal 3 kg en maximaal 15 kg. Indien de duikuitrusting minder dag 3 kg weegt, is de uitrusting onderdeel van het totale bagagevrijdom. Indien de duikuitrusting het maximaal gewicht van 15 kg overschrijdt, geldt voor de kilo’s boven de 15 kg het overbagagetarief.

Graag geef ik je ook nog even de vervoersvoorwaarden:
    1. Alleen lege duikflessen worden geaccepteerd. Duikflessen worden alleen vervoerd als er plaats is.
    2. Harpoenen en messen behoren tot gevaarlijke artikelen en worden nooit in de cabine vervoerd.
    3. Harpoenen op stikstof worden niet geaccepteerd.
    4. Onderwaterlampen worden alleen in de cabine vervoerd, mits batterij of lampje verwijderd zijn. De aan/uit knop moet in de ‘uitstand’ verzegeld zijn.
    5. Passagiers mogen de laatste 24 uur voor de vlucht niet duiken i.v.m. de Caissonsziekte.

Ik hoop dat het antwoord zo duidelijk is. Anders hoor ik het graag :).

Als je droomt van reizen, reis je al
  • henk.roest.7
    Nieuwe reiziger

8 juli 2013, 15:22

moeten we bij transavia ook apart betalen voor de koffers of geld dit niet voor pakketreizen
  • chantalchantal
    Moderator

8 juli 2013, 15:36

Welkom op ons forum Henk!

Goed dat je dit vraagt! Als je een pakketreis hebt geboekt mag je inderdaad 1 stuk handbagage van 5 kilo meenemen en 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo.

Als je je ervaringen na terugkomst op ons forum wilt delen zou dit natuurlijk hartstikke leuk zijn Goede reis!

• vanbeek.sandra
    Nieuwe reiziger

12 juli 2013, 14:00

Er staan van 2 moderators 2 verschillende antwoorden over bagage voor kinderen zonder eigen stoel....... :s
    sannieeee
  • gerreke.vanveen
    Nieuwe reiziger

12 juli 2013, 18:47

Ik zou graag een kilo porseleinklei en chamotte klei meenemen op vakantie, mag dit in de koffer?
  • m.mast
    Nieuwe reiziger

13 juli 2013, 10:48

Ik had een vraag over de bagage,
    Wij gaan met z'n 4e naar portugal en reizen dan natuurlijk met transavia.
    Nu kwam ik er van de week achter dat je moet betalen voor je koffers.
    Ik kom er op de transavia site niet uit snap er niks meer van.
    Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe alles in z'n werking gaat??
    Wij willen per persoon een koffer mee nemen met het maximale gewicht van 20 kilo..

M.v.g
    M.mast
  • SylvanaSylvana
    Moderator

15 juli 2013, 09:16

vanbeek.sandra schreef:

Er staan van 2 moderators 2 verschillende antwoorden over bagage voor kinderen zonder eigen stoel....... :s

Ik ga ervan uit dat het voor jou onduidelijk is of er bagage van de baby in de koffer mee mag worden genomen van een volwassene? Ik heb doorgegeven dat dit mag tot een maximum van 20 kilo. Mijn collega heeft doorgegeven dat dit mag tot een maximum van 32 kilo. Het verschil zit hem in het totaal aantal bagage stukken wat je wilt meenemen. Stel je bent met 2 volwassenen en 1 baby en je neemt maar 2 bagage stukken totaal mee in plaats van 3 dan mag je in 1 koffer van de volwassenen iets meer doen. De koffer mag dan niet zwaarder wegen dan 32 kilo.
    Ben je met 2 volwassenen en 1 baby en je wilt allemaal een bagage stuk meenemen, dan mogen de bagage stukken van de volwassenen niet meer wegen dan 20 kilo.
  • SylvanaSylvana
    Moderator

15 juli 2013, 09:22

gerreke.vanveen schreef:

Ik zou graag een kilo porseleinklei en chamotte klei meenemen op vakantie, mag dit in de koffer?

Leuk dat je je vraag stelt via het forum Gerreke! Je kunt dit inderdaad meenemen in de ruimbagage. Je koffer mag niet zwaarder wegen dan 20 kilo.

Veel plezier op het forum verder!
  • SylvanaSylvana
    Moderator

15 juli 2013, 11:00

m.mast schreef:

Ik had een vraag over de bagage,
    Wij gaan met z'n 4e naar portugal en reizen dan natuurlijk met transavia.
    Nu kwam ik er van de week achter dat je moet betalen voor je koffers.
    Ik kom er op de transavia site niet uit snap er niks meer van.
    Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe alles in z'n werking gaat??
    Wij willen per persoon een koffer mee nemen met het maximale gewicht van 20 kilo..

M.v.g
    M.mast

Welkom op ons forum! Als je direct een vlucht boekt bij Transavia dan zijn de regels inderdaad anders. Als je bij ons een vakantie boekt dag mag je 20 kilo ruimbagage en 5 kilo handbagage per persoon meenemen. Dit is zonder bijbetaling.

Ik heb jouw vraag verplaats naar het forum over bagage.

Veel plezier op ons forum verder!
  • lia.wolf.31
    Nieuwe reiziger

4 augustus 2013, 16:24

Staat vermeld 10 kg maar jullie geven aan 5 kg. Wat is nu juist? Hoor graag van jullie. Mvg Lia
  • anne.roos.739
    Nieuwe reiziger

5 augustus 2013, 11:35

Hoeveel kilo bagage mag je meenemen transavia?
  • JudithT
    Globetrotter
    Reacties: 264

5 augustus 2013, 14:13

Welkom op ons forum, Lia!

Als je bij Sunweb een vakantie boekt, dan mag je 20 kilo ruimbagage en 5 kilo handbagage per persoon meenemen.

Er is al een bestaand topic over jouw vraag. Ik zet jouw vraag bij dit topic over bagage.

Veel plezier nog op ons forum! :)
    Als ik een atlas opensla, reis ik in gedachte.
  • JudithT
    Globetrotter
    Reacties: 264

5 augustus 2013, 14:40

Leuk dat je bent aangemeld voor ons forum, Anne!

Als je bij Sunweb een vakantie boekt, dan mag je 20 kilo ruimbagage en 5 kilo handbagage per persoon meenemen.

Ik zet jouw vraag bij het bestaande topic over bagage.

Veel plezier verder op ons forum! :)
    Als ik een atlas opensla, reis ik in gedachte.
  • Danny Verbiest
    Nieuwe reiziger

7 augustus 2013, 14:15

Ik besef dat ik riskeer om in herhaling te vallen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Aangezien we met 5 personen (ouder dan 2 jaar) vertrekken, mogen we van Transavia in totaal 100 Kg meenemen (20 Kg per persoon), so far so good...
    De verdeling van die 100 Kg is me nog niet helemaal duidelijk. De reistips die Sunweb meestuurde met de reisdocumenten geeft ook geen uitsluitsel, daarin is sprake van bagagestukken van max 32 Kg.
    Het meest voor de hand liggende is natuurlijk 5 koffers van maximum 20 Kg. Maar kan het ook anders? Bij voorbeeld, 2 koffers van 30 Kg en 2 koffers van 20 Kg. Op die manier zouden we 1 koffer (en dus 1 paar handen) vrij kunnen houden. Maar mag dit? :?
  • chantalchantal
    Moderator

7 augustus 2013, 14:29

Welkom op ons forum Danny!

Goed dat je dit vraagt. Je mag voor 5 personen inderdaad 4 koffers meenemen.

Per persoon is 20 kilo ruimbagage toegestaan en 5 kilo handbagage.
    De ruimbagage mag je verdelen onder de medereizigers met een maximum van 32 kilo per koffer.
    De handbagage is echt per persoon. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is. Heb je nog vragen dan hoor ik dat graag.

Veel plezier op ons forum en goede reis!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)