Home

Beantwoord: Transavia: hoeveel bagage mag ik meenemen op vakantie?

205 Reacties
  • Danny Verbiest
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

7 augustus 2013, 15:10

chantal schreef:

Per persoon is 20 kilo ruimbagage toegestaan en 5 kilo handbagage.
    De ruimbagage mag je verdelen onder de medereizigers met een maximum van 32 kilo per koffer.

Luid en duidelijk! Chantal, bedankt voor je antwoord!

Ik herinner me dat over dit onderwerp verleden jaar aan de check-in in Heraklion discussie was met de familie voor ons. Het Griekse check-in personeel was duidelijk niet op de hoogte van deze regel en uw medewerkster die de check in begeleidde was ook niet 100% zeker! De familie heeft daar ter plaatse hun bagage nog moeten herschikken omdat 1 koffer 27 Kg (als ik het me goed herinner) was...
  • Auteur
    Reacties: 0

7 augustus 2013, 16:59

Hallo Danny,

Ik kan me voorstellen dat er soms onduidelijkheid is over de bagage. Bij iedere luchtvaartmaatschappij is dit ook weer anders;) Voor dit seizoen geldt bovenstaande regel. De maten van de koffers kan je terugvinden op de volgende link: http://zon.sunweb.nl/reisinfo/vliegreis.htm#Bagage

Fijne dag!
  • helga.hermsen
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

23 augustus 2013, 09:59

Wat mag het formaat zijn van de handbagage koffer bij transavia
  • Auteur

23 augustus 2013, 14:06

Goed dat je je vraag stelt via ons forum Helga! Je mag 5 kilo aan handbagage meenemen per persoon met de maximale afmetingen van 55x35x25 cm. Ik heb jouw vraag verplaatst naar ons Topic over bagage.

• janwillem.degroot.3
    Nieuwe reiziger

23 augustus 2013, 17:47

Hoi, graag wil ik weten wat ik aan bagage mee mag nemen voor mijn zoontje. We vliegen met transavia en mijn zoontje is 2 jaar en heeft dus een eigen stoel. Mag ik nu een koffer en een buggy meenemen? En valt de buggy onder de kilo's van de koffer of mag die apart? En moet ik dan bijbetalen omdat ik voor hem 2 stuks bagage heb? Groetjes Jan Willem
  • Auteur

24 augustus 2013, 11:02

Hoi Jan willen,

Je mag 20 kilo ruimbagage meenemen voor je zoontje plus een paraplubuggy tot 7 kilo. Ik heb jouw vraag verplaatst naar ons topic over bagage. Hier vindt je nog meer informatie over dit onderwerp!
  • mcoenradi
    Nieuwe reiziger

25 augustus 2013, 21:11

Hoi,
    Wij gaan op vakantie naar Ipsos.
    En op onze tickets staat inderdaad dat je 5KG mee mag nemen per persoon.
    Op de website van Transavia staat 10KG vermeld.
    Wat moeten we aanhouden?
    Wordt het gezamelijk gewogen?
    Kan ik upgraden van 5KG naar 10KG?

Anders is mijn cabine trolley half leeg :( Zonde om lucht te vervoeren :)
  • Auteur

26 augustus 2013, 09:19

Graag beantwoord ik je vraag Danny. De bagage kun je verdelen over een aantal koffers. Ook mag je minder dan 5 koffers meenemen. Neem je minder koffers mee dan moet je er rekening mee houden dat de koffers niet zwaarder wegen dan 32 kilo. 2 koffers van 30 kilo en 2 koffers van 20 kilo is dan ook prima.
  • verkaadje
    Nieuwe reiziger

3 september 2013, 16:38

Mijn vraag is of de reisbagage bij de boeking zit zowel heen als terug of dat je dat nog moet betalen op het vliegveld.
    En hoeveel mogen we meenemen?

Graag zie ik het antwoord te gemoed.

Met vriendelijke groet,

Dhr en Mevrouw Van Diepen
  • JudithT
    Globetrotter
    Reacties: 264

4 september 2013, 11:06

Welkom op ons forum, meneer en mevrouw Van Diepen!

Er hoeft niet betaald te worden voor bagage. Per persoon mag je 1 stuk handbagage van 5 kilo en 1 stuk ruimbagage van 20 kilo meenemen.

Er is al een bestaand topic over jouw vraag. Ik verplaats je vraag naar het topic 'Hoeveel bagage mag ik meenemen op vakantie?'. Hier kan je alle informatie terug vinden.

Veel plezier verder op ons forum! :)
    Als ik een atlas opensla, reis ik in gedachte.
  • dieteke.roorda
    Nieuwe reiziger

8 september 2013, 15:57

Ik heb een vraag over de bagage, moet je er nu voor betalen, voor 20 kilo of niet, als ik online incheck is het €15.00 en op de luchthaven €30.00, dan lees ik weer 20 kilo is gratis, wie geeft mij advies, ik heb een pakketreis.
  • JudithT
    Globetrotter

9 september 2013, 14:51

Voor een vakantie met vertrek vóór 1 april 2014 geldt: 5 kilo handbagage en 20 kilo ruimbagage.

Voor een vakantie met vertrek na 1 april 2014 geldt: 5 kilo handbagage en 10 kilo ruimbagage. Tegen betaling kan je meer bagage meenemen:

- 5 kilo extra ruimbagage = 7,- euro per enkele reis.
    - 10 klo extra ruimbagage = 10,- euro per enkele reis.
    - 13 kilo extra ruimbagage = 15,- per enkele reis.

Veel plezier op ons forum! :)
  • verkaadje
    Nieuwe reiziger

10 september 2013, 16:20

Bedankt voor het antwoord.
  • Auteur

11 september 2013, 10:15

Hallo Danny,

Wat een goede vraag. Geen probleem als dit al eerder behandeld is, daar is een forum voor. Jouw vraag is straks hopelijk weer een antwoord voor andere reizigers;)

Je mag voor 5 volbetalende personen die 20 kilo per persoon mee mogen nemen inderdaad ook 4 koffers meenemen. 2 x 30 kilo en 2 x 20 kilo. Het totaalgewicht van alle personen wordt bij elkaar opgeteld. De reden dat er wordt vermeld dat het maximum van een koffer 32 kilo heeft te maken met de arbo-wet.

Succes met inpakken en alvast een fijne vakantie!

• lizzy.mol
    Nieuwe reiziger

27 september 2013, 01:28

Na het lezen van Uw forum heb ik eindelijk begrepen dat ik bij mijn geboekte reis bij jullie gewoon zoals voorheen 20 kg en 5 kilo handbagage mag meenemen.
    Ik ga op de heenreis met Vueling, en terug met Transavia.
    Gelden bij Vueling dezelfde regels ? Zodat ik op de heenreis ook zonder verdere kosten een koffer van 20 kg mee kan nemen.

Ik begrijp alle vragen van de mensen wel over de bagage, als je de sites bekijkt raken de mensen in verwarring, omdat nergens gerept wordt over dat bij een pakketreis gewoon de oude regels gelden. Groeten Lizzy
  • JudithT
    Globetrotter

27 september 2013, 15:15

Bij Vueling mag je 20 kilo ruimbagage en tien kilo handbagage meenemen, Lizzy :)
  • groen1967
    Nieuwe reiziger

2 oktober 2013, 09:53

goedemorgen,wij gaan eind mei 2014 met 5 volwassenen en 2 kinderen (1van 5 jaar en 1van 2 jaar)naar turkey met Transavia,nu is de ruimbagage verminderd van 20 kg naar 10 kg is dit gewicht incl gewicht van de koffer daar de gemiddelde koffer rond de 3,5 kg weegt dus de meeste zitten altijd aan overbagage klopt dit?en wat bedoel sunweb met pakketreis blijft het gewicht dan gewoon 20kg p/p ook na 1 april 2014?

hopend op een reactie van uw kant vrg rebecca
  • Auteur

2 oktober 2013, 10:16

Goedemorgen groen1967, de maximum aantal kilo's is inderdaad inclusief koffer. Hieronder nogmaals de nieuwe bagageregels. Er is dus een verschil of je vertrek vòòr of ná 1 april 2014.

Voor een vakantie met vertrek vóór 1 april 2014 geldt: 5 kilo handbagage en 20 kilo ruimbagage.

Voor een vakantie met vertrek na 1 april 2014 geldt: 5 kilo handbagage en 10 kilo ruimbagage. Tegen betaling kan je meer bagage meenemen:

- 5 kilo extra ruimbagage = 7,- euro per enkele reis.
    - 10 klo extra ruimbagage = 10,- euro per enkele reis.
    - 13 kilo extra ruimbagage = 15,- per enkele reis.

Veel plezier nog op ons forum!
  • W.K.8
    Nieuwe reiziger

13 oktober 2013, 15:19

Hallo, Mag de handbagage ook samengevoegd worden? Ofwel, mag ik per 2 personen één stuk handbagage meenemen van max 10 kg?
    Wij zijn met 4 personen en zouden dan 2 stuks handbagage meenemen.
  • Auteur

14 oktober 2013, 10:34

W.K.8 schreef:

Hallo, Mag de handbagage ook samengevoegd worden? Ofwel, mag ik per 2 personen één stuk handbagage meenemen van max 10 kg?
    Wij zijn met 4 personen en zouden dan 2 stuks handbagage meenemen.

Goedemorgen,

Het is niet toegestaan om met 4 personen 2 stuks handbagage van 10 kilo mee te nemen. 1 persoon mag maximaal 1 stuk handbagage van 5 kilo meenemen met maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 cm. Dit is inclusief laptop, foto- en filmapparatuur. Daarnaast is één jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de security/douane toegestaan.

Veel plezier op ons forum!
  • coby.tenbrink
    Nieuwe reiziger

23 november 2013, 19:46

Toch nog ff een vraagje over bagage voor baby, s wij vertrekken na april 2014 begrijp ik goed dat je 10 kg voor de baby mag meenemen verdeeld over de 2 koffers vd ouders en dan ook een paraplubuggy die niet meegerekend wordt in dit gewicht vd 10 kg, daar dus los van staat .er zijn op dit forum door jullie al verschillende antwoorden gegeven vandaar. de een zegt de buggy valt in de 10 kg en de ander zegt het is 10kg en de buggy is gratis.
  • Auteur

27 november 2013, 12:01

Zojuist hebben wij van Transavia vernomen dat de bagageregels voor zomer 2014 nogmaals zijn gewijzigd. Zij gaan de volgende regels per 01 april 2014 hanteren voor alle vluchten van en naar Nederland. (Brussel is uitgesloten).

Vlieg je per 1 april 2014 met Transavia.com dan heb je recht op 1 stuk handbagage van 10 kg (55x35x25) en 0 kg ruimbagage.
    Je kunt vanaf 1 februari 2014 het volgende bijboeken via de selfservice van Transavia.com:
    15 kg ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
    20 kg ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
    25 kg ruimbagage = 15,- euro per enkele reis
    30 kg ruimbagage = 20,- euro per enkele reis
    40 kg ruimbagage = 30,- euro per enkele reis
    50 kg ruimbagage = 65,- euro per enkele reis.

*maximaal 32 kg per koffer.
    **Per klant mogen er maximaal 5 stuks ruimbagage ingecheckt worden
    *** Onderling ‘poolen’ van bagage is toegestaan. (Als je met meerdere passagiers binnen 1 boeking reist, mag je het gewicht over de bagage verdelen. Dit geldt alleen voor ruimbagage, niet voor handbagage. (Bijvoorbeeld: Als 2 passagiers binnen 1 boeking 20 kg bijboeken mag je 2 koffers van 10kg meenemen.)

Vertrek je vòòr 1 april 2014? Dan zijn de regels voor vluchten met Transavia ongewijzigd. Je mag dan kosteloos 5 kilo handbagage en 20 kilo ruimbagage per persoon meenemen.

*AANVULLING 3-12-2013:

-Een baby zonder eigen stoel mag vanaf 1 april 2013 nog steeds 10 kilo ruimbagage meenemen. In deze 10 kilo valt een buggy of kinderwagen. De overige kilo’s worden verdeeld over de bagage van de ouders.
  • anoushkaroso
    Rondreiziger
    Reacties: 84

1 december 2013, 12:58

Het zou fijn zijn als er nu eens duidelijkheid komt vanuit de touroperator(s) en luchtvaartmaatschappijen wat de regels zijn per 1/4/2014. Ik heb geboekt bij sunweb waar enkele weken geleden werd aangegeven 10 kg ruimbagage. En nu dus weer niet??!!! De consumentenorganisaties hebben jaren geleden verzocht om duidelijkheid voor de consument. Je boekt een pakketreis en dit is de prijs, geen verborgen kosten. Nu weet je als consument niet waar je aan toe bent en ben je overgeleverd aan de grillen van de touroperators en luchtvaartmaatschappijen, dit is echt een zeer slechte zaak waar geld verdient wordt over de rug van de klanten.
  • Auteur

2 december 2013, 11:52

Hoi Anoushkaroso, ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat dit steeds wordt gewijzigd. In dit geval zijn wij afhankelijk van de beslissing van de luchtvaartmaatschappij. De informatie die wij hierover verschaffen is altijd up to date en wordt ook benoemd in het boekingsproces. Hierdoor word je achteraf niet belast met extra onverwachte kosten. Onze excuses voor de verwarring.
  • anoushkaroso
    Rondreiziger
    Reacties: 84

2 december 2013, 12:04

Maar als je dus al geboekt hebt dan zie je al die wijzigingen. En wat als je na 1 februari 2014 je ruimbagage hebt ingekocht en er worden daarna weer veranderingen bedacht. Sunweb is een grote touroperator en Transavia heeft wel belang bij jullie. Ik vind de schuld schuiven naar de luchtvaartmaatschappij te makkelijk. Jullie kunnen wel degelijk invloed uitoefenen.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen