Home

Beantwoord: Transavia: hoeveel bagage mag ik meenemen op vakantie?

205 Reacties
  • hennie.muldersvansteenis
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

2 december 2013, 13:16

Ik heb 2 weken geleden ook een pakketreis geboekt bij jullie naar griekenland en tijdens het boeken gaf ie aan dat je idd 10 kg mee mocht nemen.

Als ik het nu goed begrijp dan mag je nu per persoon 1 stuk handbagage mee nemen van 10 kg ,afmeting : 55x35x25 ?
    En helemaal geen ruimbagage tenzij je dat bij boekt en extra betaald

Een normaal formaat koffer is toch groter als de afmetingen die transavia hanteert in de nieuwe regels?
    Dan wordt je ook nog eens op kosten gejaagd doordat je dan nieuwe koffers aan kunt schaffen.

En vanaf wanneer kan ik de extra koffers bij transavia bij boeken want ik heb de vluchtgegevens uiteraard nog niet (ik vertrek 14 juni 2014)

En als je extra ruimbagage bij boekt via de transavia site,weten ze dat dan bij de incheckbalie,wanneer je je koffers afgeeft bij het inchecken?
    Ik heb nog nooit koffers bij geboekt dus ik weet niet hoe dat allemaal gaat.
  • Auteur
    Reacties: 0

2 december 2013, 13:25

Hoi Hennie, het klopt inderdaad dat je bij Transavia 10 kilo handbagage mag meenemen en geen ruimbagage. De maximale afmetingen voor handbagage is 55cm x 35cm x 25cm. Dit mag een tas, rugzak of trolley/koffertje zijn. Ruimbagage kun je optioneel bijboeken in de selfservice van Transavia vanaf 1 februari 2014. Je hebt hier alleen je reserveringsnummer voor nodig. Bij de incheckbalie op de luchthaven zijn ze op de hoogte dat je extra bagage hebt bijgeboekt. Hier hoef je je geen zorgen over te maken.

Voor ons is dit ook nieuw maar wij proberen al jullie vragen uiteraard zo goed mogelijk te beantwoorden.
  • hennie.muldersvansteenis
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

2 december 2013, 14:25

Hoi Tessa

dank je voor je snelle antwoord!
  • marijkevanham
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

4 december 2013, 11:00

Is de bagage tarieven die Transavia hanteert per 1 April 2014 ook bij andere luchtmaatschappijen van toepassing? Of is dit tot nu toe alleen bij Transavia dat je extra moet betalen voor je bagage?
  • marijkevanham
    Nieuwe reiziger

4 december 2013, 11:29

marijkevanham schreef:

Is de bagage tarieven die Transavia hanteert per 1 April 2014 ook bij andere luchtmaatschappijen van toepassing? Of is dit tot nu toe alleen bij Transavia dat je extra moet betalen voor je bagage?

Ik vraag dit omdat u ook reizen aanbied met luchtvaartmaatschappijen Corendon en pagasus
  • Auteur

4 december 2013, 15:07

Goedemiddag Marijke, de bagagevoorschriften zijn op dit moment alleen van toepassing bij vluchten van Transavia.com.

• Auteur

4 december 2013, 15:07

Vlieg je met Pegasus dan zijn de regels op dit moment als volgt:
    Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 8 kilo. De maximale afmetingen zijn 20x40x55 cm. Dit is inclusief foto- en filmapparatuur. Daarnaast is 1 jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de douanecontrole toegestaan.

Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage.

Elke reiziger vanaf 2 jaar heeft recht op 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo. Het is mogelijk om de bagage van 2 reizigers in 1 koffer te vervoeren. Houd er rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van 1 koffer 32 kilo is.

Een baby tot 2 jaar heeft recht op 10 kilo ruimbagage. De 10 kilo mag in een eigen koffer of in de koffers van de ouders. Boven op deze 10 kilo mag een buggy, maxi-cosi of kinderwagen meegenomen worden.
    Alleen een paraplu buggy tot maximaal 7 kilo mag mee tot aan de gate.

Het verschilt per vlucht of de klant de buggy terugkrijgt bij het verlaten van het vliegtuig of via de bagageband.
    Zwaardere buggy’s en kinderwagens worden ingenomen bij de check-in balie.

Wanneer het totale gewicht van de bagage wordt overschreden, wordt bij de check-in balie een overbagagetarief gehanteerd. De kosten hiervoor zijn 5,- euro per kilo per enkele reis. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Wij vliegen niet met Corendon.
  • marcha1980
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

10 december 2013, 11:19

Hoi!Ook ik heb een vraag over de ruimbagage.
    ik kijk op de site van Transavia(waarmee wij dus in juli 2014 gaan vliegen),en schrik behoorlijk van de prijzen daar!Voor 15kilo € 15,- en voor 20 kilo €20,- (enkele reis).
    Dit zijn dus andere prijzen dan jullie aangeven..

Wat zijn de kloppende prijzen ?
    Alvast bedankt!
    Mvg,Marcha Henke
  • DesireeDesiree
    Moderator
    Reacties: 732

10 december 2013, 12:43

Hi Marcha, de bagage is bij te boeken via de Selfservice van Transavia na het maken van een boeking. De prijzen in het antwoord van deze topic zijn juist.

15 kg ruimbagage = €5 per enkele reis
    20 kg ruimbagage = €8 per enkele reis
    25 kg ruimbagage = €15 per enkele reis
    30 kg ruimbagage = €20 per enkele reis
    40 kg ruimbagage = €30 per enkele reis
    50 kg ruimbagage = €65 per enkele reis.

Veel plezier op het forum
    Family, a journey to forever.
  • anoushkaroso
    Rondreiziger
    Reacties: 84

12 december 2013, 07:33

En dit bedoel ik dus http://www.telegraaf.nl/binnenland/22133354/__Reissector_blijft_sjoemelen__.html
    Je boekt een reis en daar komen dus nu de bagagekosten bij. En dat zijn de verborgen kosten!
  • Auteur

12 december 2013, 11:40

Hoi Anouska,

Begrijpelijk dat je dit aangeeft. Sunweb vindt het belangrijk om transparant te zijn. Om deze reden geven wij tijdens het boeken aan wat belangrijk is om rekening mee moet houden ( in stap 2 zie je de bagage mogelijkheden staan). Je weet dus waar je aan toe bent voordat je gaat boeken. Ook geven wij meer informatie over de bagage onder het kopje reisinfo. Vorig jaar hebben de meeste luchtvaartmaatschappijen besloten om het bijboeken van bagage en andere extra's als een aparte service aan te bieden. Wij hebben dit vorig jaar niet gedaan uit service overwegingen. Helaas is het dit jaar niet meer mogelijk.

Groetjes Sylvana
  • anoushkaroso
    Rondreiziger
    Reacties: 84

12 december 2013, 12:44

Dat klopt wel dat je deze extra kosten tijdens het boeken tegenkomt. Maar dan ben je al in het boekingsproces. Wat het artikel ook aangeeft is dat het vooraf duidelijk moet zijn. Als ik dus een prijsoverzicht opvraag dan zie ik dit niet terug en dit zou naar mijn mening wel moeten worden aangegeven. Je ziet hier wel reserveringskosten en calamiteitsfonds. Maar hier kunnen jullie ook aangeven dat voor ruimbagage extra moet worden betaald en wellicht met een link naar het kopje reisinfo. Dan hoef je niet zo te zoeken naar info. Dat vind ik meer transparant dan hoe het nu geregeld is. Sunweb is overigens niet de enige touroperator die het nu zo doet. Maar het is een tip van een klant en ik hoop dat jullie hier iets mee zullen doen.
  • Auteur

12 december 2013, 17:04

Ik begrijp wat je aangeeft. Wij zullen je tip zeker meenemen en indien nodig ons boekingsproces aanpassen. Bedankt voor je input!
  • Ingeping1960
    Levensgenieter
    Reacties: 7

13 december 2013, 13:22

Hmmm ik ben normaal gesproken tevreden over Sunweb, vandaag (vrijdag de 13e) niet zo. Punt 1 waren er gisteren nog ruim genoeg kamers vrij voor de reis die wij wilden in oktober, en ook volop te boeken voor de dagen ervoor en erna. Vandaag was opeens alles weg. Wij komen al jaren in dat hotel rond dezelfde tijd en weten wanneer "de Nederlanders" gaan. Of er moet opeens hele groepen nieuw zijn. Het blijkt dat er geen stoelen meer zijn in het vliegtuig. Noodgedwongen moet ik nu een paar dagen later én met Transavia en niet met Pegasus boeken. Tijdens het boeken kreeg ik een mededeling over de bagage, toen ik die aanklikte kreeg ik een wit scherm. Nu blijkt dat ik dus € 32 moet bijbetalen voor de bagage en dat ik dat zelf moet doen via Transavia.com. Het zou een goede service zijn van Sunweb als je dat tijdens het boeken gelijk kon aangeven.

Normaal gesproken ben ik erg blij als ik de vakantie weer heb geboekt, vandaag nog even niet zo. Niet weg op vrijdag, zaterdag of zondag maar op donderdag. Niet met Pegasus maar met Transavia en daarom ook nog veel meer geld kwijt (Transavia is duurder dan Pegasus én er komt nu dus ook nog eens 4x € 8 euro bij. Pffffff
    Met vriendelijke groet,
  • DesireeDesiree
    Moderator

13 december 2013, 16:49

Hi Ingeping1960, Wat jammer dat niet alles meer beschikbaar was. Wij kijken graag met jou mee wat wij voor jou kunnen betekenen qua data en reizen met Pegasus.
    Op jouw forumnaam kan ik helaas geen boekinggegevens vinden. Je kan telefonisch contact met ons opnemen via ons telefoonnummer 0900-0290 (15 c.p.m., maandag- vrijdag 09.00 - 18.00 uur, zaterdag 09.00 - 17.00 uur, op zondag gesloten) of een e-mail sturen aan info@sunweb.nl.
    Wij bekijken graag de mogelijkheden. Fijne dag.

• Ingeping1960
    Levensgenieter
    Reacties: 7

13 december 2013, 21:32

Hoi Desiree, mijn meisjesnaam is Krijt. Ik heb vanmiddag gebeld met Sunweb en mij werd verteld dat alles was volgeboekt. Wij wilden vrijdag 3 of eventueel zaterdag 4 oktober om 16.25? met Pegasus, maar zowel vrijdag, zaterdag en zondag zijn nu niet meer te boeken.

Ik heb bijna 15 minuten met Sunweb gebeld op een 0900 nummer met mijn mobiel, er waren wachtenden voor mij, dus ook dat kost een hoop geld, 0,15 per minuut + gebruik mobiele telefoon, want een 0900 gaat niet van je beltegoed af. Normaal bel ik nooit met een 0900 nummer, juist hierom, maar ik wilde zeker weten dat ik niet anders kon boeken.

Je moet wel heel erg zoeken waar je nu eigenlijk die bagage moet kopen. Krijg je dat nog duidelijk in de boeking te zien? Hele volksstammen zullen het helemaal niet opvallen en op Schiphol terplekke voor een nog duurder tarief moeten aankopen.

Transavia had gewoon 20 kg, 2 maanden terug 10 kg en 16 dagen terug 0 kg. Misschien in September, als ik mijn ruimbagage moet gaan boeken, mogen we weer meer meenemen. Wie weet.
    Met vriendelijke groet,
  • Auteur

14 december 2013, 12:04

Goedemorgen, ik kan me voorstellen dat dit vervelend is Ingeping. Alle klanten worden sowieso voor vertrek nog geattendeerd op het feit dat de ruimbagage niet meer inclusief is bij Transavia. Op deze manier willen wij voorkomen dat klanten op de luchthaven voor verrassingen komen te staan.

Alle informatie over de nieuwe bagageregels vind je sowieso hier
  • wim.dejong1
    Nieuwe reiziger

15 december 2013, 11:09

Kan iemand mij uitleggen wat de logica van deze badege regels is, een all-innprijs is toch veel makkelijker? Je schijnt nu een paar dagen voor vertrek je bagege nog op te moeten geven en te betalen.........
  • jolanda.peek
    Levensgenieter
    Reacties: 5

21 december 2013, 17:20

Goedemiddag ik heb even een vraagje over het bijboeken van de bagage.
    Als je met 2 personen gaat reizen en je wil 20 kg per persoon bijboeken moet je dan 1 x 40 kg inkopen of 2 x keer 20 kg.
    dat is mij nog een beetje onduidelijk.

met vriendelijke groet
  • Auteur

23 december 2013, 12:59

Goede vraag Jolanda.

Je koopt de kilo's per persoon in. Wil je beide 20 kilo meenemen, dan boek je per persoon 20 kilo bij.
  • garnon.nathaniel
    Levensgenieter
    Reacties: 8

6 januari 2014, 21:00

Goedeavond,

Gisteravond heb ik een reis naar Antalya-Lara geboekt en ik boek met Transavia. Dat er apart voor ruimbagage moet worden betaald, dat is helemaal duidelijk. Alleen wat ik niet snap is het volgende:
    Op de site staat:
    "Wanneer je jouw vakantie boekt tussen 1 augustus 2013 en 31 januari 2014, kun je extra ruimbagage bijboeken vanaf 3 weken voor je vertrek datum.

Wanneer je jouw vakantie boekt vanaf 1 februari 2014, kun je vanaf de dag na boeking ruimbagage bijboeken. Dit hoeft niet direct gedaan te worden. Je kunt extra ruimbagage bijboeken tot 24 uur voor vertrek."

Ik ga ervan uit dat ik onder de eerste regel val. Geboekt begin januari maar ik reis in de tweede helft van mei. Nou heb ik al tijdens de boeking 20 kg ruimbagage bijgeboekt per persoon per vlucht. Moet ik nog een extra handeling doen, als in alsnog op de site van transavia de bijboeking nogmaals invoeren of bevestigen? Of geldt wat er op de site staat niet voor mij?

Groeten!:?
  • Auteur

7 januari 2014, 14:13

Goed dat je dit navraagt!

Ik begrijp dat daar verwarring over is. Eerder was het zo dat de ruimbagage alleen direct bij te boeken was via Transavia. Dan hou je die regels aan. Deze zijn op jouw boeking niet van toepassing.

Echter, is het sinds een aantal weken ook mogelijk om bij ons de ruimbagage bij te boeken. Dit kun je direct bij jouw boeking in orde maken of later bij boeken via Mijn Sunweb. Je ontvangt dan bij de reisbescheiden een voucher voor de ruimbagage.
  • pirosbor
    Nieuwe reiziger

7 januari 2014, 15:49

mijn vraag betrekkend de hoeveelheid bagage ,als ik dus goed begrijp betaal je oor heen en terug het zelde bedrag voor de zelfde gewicht alleen waar betaal je de retourvlucht bagage of heb je dan straf kilos kan iemand dit verduidelijken
  • DesireeDesiree
    Moderator

8 januari 2014, 11:07

Op dit moment is het via de website en Mijn Sunweb alleen mogelijk om het zelfde gewicht retour te boeken, bijvoorbeeld 15kilo heen en 15kilo terug. Je betaald dan voor heen en terug het zelfde bedrag. Boek je liever 15kilo heen en 20kilo terug, dan is dit mogelijk. Neem even telefonisch (0900-0290/ 15cpm) of per mail (info@sunweb.nl) contact op. Wij kunnen dit voor jou regelen.
  • Maanlucht
    Nieuwe reiziger

14 januari 2014, 00:07

Wietske schreef:

Stel hier uw vragen over uw bagage die u mee wilt nemen op vakantie.

Even een vraagje over pakketbagage van transavia!

Wij gaan met 10 man en een baby van 15 mnd op reis.
    Mijn kinderwagen weegt 14,5 kilo en we mogen voor onze dochter 10 kilo meenemen. Kunnen we dat compenseren door die andere 4.5 kg minder in onze koffers mee te nemen? Of geld dit alleen voor bagage? Een kinderwagen is in prinicpe toch ook gewoon 1 stuks ruimbagage en het overschrijd dan niet het limiet van 32 kg.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Groetjes, Linda

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen