Home

Beantwoord: Transavia: hoeveel bagage mag ik meenemen op vakantie?

205 Reacties
  • Auteur
    Reacties: 0

14 januari 2014, 12:30

Goed dat je dit vraagt Linda.

De bagage voorschriften hangen af van jouw vertrek datum. Wanneer vertrek je? Als je dit doorgeeft kan ik je de juiste informatie doorgeven.
  • Maanlucht
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

14 januari 2014, 12:32

Linda schreef:

Goed dat je dit vraagt Linda.

De bagage voorschriften hangen af van jouw vertrek datum. Wanneer vertrek je? Als je dit doorgeeft kan ik je de juiste informatie doorgeven.

Aankomende vrijdag.

Bedankt vooor je hulp!
  • Auteur

15 januari 2014, 12:51

Goedemiddag,

Voor alle reizen met vertrek vóór 1 april gelden nog de oude regels. Je mag per volbetalende persoon 20 kilo ruimbagage en 5 kilo handbagage meenemen. De baby heeft geen eigen ruimbagage maar mag wel een kinderwagen en een luiertas meenemen. Je mag ook het eten en drinken dat je nodig hebt in het vliegtuig voor de baby meenemen. De kinderwagen mag mee wanneer hij binnen de 10 kilo valt. Uiteraard mag je dit met de overige bagage compenseren. Voor 2 volwassenen mag je totaal 40 kilo ruimbagage meenemen.

Fijne vakantie!

• loes.penning.1
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 4

15 januari 2014, 15:54

Hallo,
    Ik heb op 23 oktober j.l. geboekt. Er was toen nog geen sprake van dat er bij transavia ruimbagage moest worden bijgeboekt (betaald). Bij diverse touroperators stond dat bij boekingen voor 1 november 2013 geen ruimbagage hoeft te worden bijgeboekt maar gewoon 20 kg. p.p. blijft. De klant kon het toen nog niet weten. Hoe zit dit bij sunweb ????
    Groet Lucia Brouwer IJsselstein.
  • Auteur

15 januari 2014, 16:23

Hoi Loes, in November hebben wij van Transavia vernomen dat de bagageregels voor zomer 2014 nogmaals zijn gewijzigd. Zij gaan de volgende regels per 01 april 2014 hanteren voor alle vluchten van en naar Nederland. (Brussel is uitgesloten). Voor zover bekend gelden deze regels bij alle reisorganisaties en touroperators die gebruikmaken van vluchten met Transavia.

Vlieg je per 1 april 2014 met Transavia.com dan heb je recht op 1 stuk handbagage van 10 kg (55x35x25) en 0 kg ruimbagage.
    Je kunt vanaf 1 februari 2014 het volgende bijboeken via de selfservice van Transavia.com:
    15 kg ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
    20 kg ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
    25 kg ruimbagage = 15,- euro per enkele reis
    30 kg ruimbagage = 20,- euro per enkele reis
    40 kg ruimbagage = 30,- euro per enkele reis
    50 kg ruimbagage = 65,- euro per enkele reis.

*maximaal 32 kg per koffer.
    **Per klant mogen er maximaal 5 stuks ruimbagage ingecheckt worden
    *** Onderling ‘poolen’ van bagage is toegestaan. (Als je met meerdere passagiers binnen 1 boeking reist, mag je het gewicht over de bagage verdelen. Dit geldt alleen voor ruimbagage, niet voor handbagage. (Bijvoorbeeld: Als 2 passagiers binnen 1 boeking 20 kg bijboeken mag je 2 koffers van 10kg meenemen.)

Vertrek je vòòr 1 april 2014? Dan zijn de regels voor vluchten met Transavia ongewijzigd. Je mag dan kosteloos 5 kilo handbagage en 20 kilo ruimbagage per persoon meenemen.

• loes.penning.1
    Nieuwe reiziger

16 januari 2014, 22:33

Kom op uw antwoord terug.
    Mijn vraag is niet hoeveel bagage/kosten etc. mag worden meegenomen, maar het punt dat ik gelezen heb dat de reizen geboekt voor 1/11/2013 nog steeds onder de oude regeling vallen, zie hieronder, en de link.

transavia.com met vertrek na 31/03/2014:

indien u geboekt heeft vóór 01-11-2013 en vertrekt ná 01-04-2014 geldt dat uw ruimbagage van 20 kg inbegrepen is.

http://www.stipreizen.nl/bagage#transavia
    Mijn vraag was hoe dit zit bij sunweb.
    Groet,
    Lucia
  • Auteur

17 januari 2014, 12:51

Hoi Loes, goed dat je dit vraagt. Wij zijn momenteel bezig om klanten die hebben geboekt, maar tijdens het boeken nog hebben gezien dat bagage is inbegrepen, te informeren. Voor deze klanten zijn de oude voorwaarden inderdaad van toepassing. Dit betekent dat zij dus niet extra hoeven te betalen. De klanten waarvoor dit van toepassing is horen dit binnen enkele dagen.
  • ribbelsbron
    Levensgenieter
    Reacties: 9

24 januari 2014, 18:46

ik vind dit wel een heel vreemde regeling van Transavia stel dat iedereen zo,n formaat koffertje als handbagage meeneem waar wil je dat in godsnaam laten dan zijn alle kastjes boven de stoelen al propvol en dan dat lijkt mij echt een onhandige regeling van hun bij ryanair is het nog gratis en bij meesten ook ik snap niet hoe ze dat willen oplossen en ik ben er niet zo happy mee mvg Evelina Ribbels-Bron.:(:(:(
  • Auteur

25 januari 2014, 11:53

Ik begrijp dat je dit aangeeft Evelina.

Niet alle reizigers nemen een klein koffertje mee aan boord. Vaak is er ruimte in de handbagage vakken. Wanneer dit niet het geval is, dan worden er alsnog handbagage koffers ingecheckt en vervoert in het ruim van het toestel.
  • marri
    Reacties: 11

26 januari 2014, 16:08

Sylvana schreef:

Hoi Loes, goed dat je dit vraagt. Wij zijn momenteel bezig om klanten die hebben geboekt, maar tijdens het boeken nog hebben gezien dat bagage is inbegrepen, te informeren. Voor deze klanten zijn de oude voorwaarden inderdaad van toepassing. Dit betekent dat zij dus niet extra hoeven te betalen. De klanten waarvoor dit van toepassing is horen dit binnen enkele dagen.

Voor mij zou bovenstaande opmerking ook van toespassing zijn, Ik heb namelijk in augustus 2013 geboekt voor vertrek na 0104 2014 én 2015.
    Tot op heden heb ik geen bericht ontvangen dat wat betreft de bagage voor mij de oude voorwaarden gelden. Dus 5kg handbagage en 20 kg ruimbagage p.p.
    Wanneer kan ik uw bevestigign tegemoet zien?
  • marri

26 januari 2014, 16:14

Misschien nét als Stip de melding duidelijk op de site zetten:

•Indien u geboekt heeft vóór 01-11-2013 en vertrekt ná 01-04-2014 geldt dat uw ruimbagage van 20 kg inbegrepen is.
    •Indien u geboekt heeft ná 01-11-2013 en heen en/of terugvliegt ná 01-04-2014 dient u uw gewenste ruimbagage bij te boeken via de website van transavia.com

(Overigens staat dit bij Corendon óók keurig vermeld, én daar worden gunstiger tarieven gehanteerd dan bij Transavia. Maar dit terzijde)
  • arjanb41
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

27 januari 2014, 09:28

Ik vind het allemaal toch nog wat vaag aangaande ruimbagage van Transavia. waarom hanteren bijvoorbeeld Stipreizen, Thomas Cook en Neckermann andere regels dan Sunweb op dit moment doet. Stipreizen zegt duidelijk dat de oude regels nog gelden als er voor 1 november 2013 is geboekt. Thomas Cook en Neckermann hanteren zelfs een datum van 16 december om te profiteren van de oude regels na 1 april 2014. Sunweb zegt hier helemaal niets over op zijn website. Althans ik kon het nergens vinden. Zelf heb ik op 30 september 2013 een reis geboekt met vertrek op 27 april 2014 en mijn schoonmoeder heeft een reis geboekt op 17 november 2013 met vertrek op 20 september 2014. Heb geen enkele mail of ander bericht hierover ontvangen of de oude of nieuwe regeling nu wel of niet gaan gelden voor onze boekingen en of hier nu veranderingen in zijn gekomen. Heeft Sunweb dan compleet andere afspraken met Transavia dan andere reisorganisaties. Ik weet en snap dat Transavia deze regels heeft ingevoerd en niet de reisorganisaties, maar er wordt volgens mij nu met verschillende maten gemeten en dat stoort mij toch wel. Het lijkt mij dat Sunweb hier op zeer korte termijn nu eens op hun website duidelijkheid oover schept. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Groeten van een overigens altijd zeer tevreden klant van Sunweb.
    Arjan

chantal schreef:

Hoi Loes, in November hebben wij van Transavia vernomen dat de bagageregels voor zomer 2014 nogmaals zijn gewijzigd. Zij gaan de volgende regels per 01 april 2014 hanteren voor alle vluchten van en naar Nederland. (Brussel is uitgesloten). Voor zover bekend gelden deze regels bij alle reisorganisaties en touroperators die gebruikmaken van vluchten met Transavia.

Vlieg je per 1 april 2014 met Transavia.com dan heb je recht op 1 stuk handbagage van 10 kg (55x35x25) en 0 kg ruimbagage.
    Je kunt vanaf 1 februari 2014 het volgende bijboeken via de selfservice van Transavia.com:
    15 kg ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
    20 kg ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
    25 kg ruimbagage = 15,- euro per enkele reis
    30 kg ruimbagage = 20,- euro per enkele reis
    40 kg ruimbagage = 30,- euro per enkele reis
    50 kg ruimbagage = 65,- euro per enkele reis.

*maximaal 32 kg per koffer.
    **Per klant mogen er maximaal 5 stuks ruimbagage ingecheckt worden
    *** Onderling ‘poolen’ van bagage is toegestaan. (Als je met meerdere passagiers binnen 1 boeking reist, mag je het gewicht over de bagage verdelen. Dit geldt alleen voor ruimbagage, niet voor handbagage. (Bijvoorbeeld: Als 2 passagiers binnen 1 boeking 20 kg bijboeken mag je 2 koffers van 10kg meenemen.)

Vertrek je vòòr 1 april 2014? Dan zijn de regels voor vluchten met Transavia ongewijzigd. Je mag dan kosteloos 5 kilo handbagage en 20 kilo ruimbagage per persoon meenemen.

• Auteur

27 januari 2014, 16:24

[quote=arjanb41]Ik vind het allemaal toch nog wat vaag aangaande ruimbagage van Transavia. waarom hanteren bijvoorbeeld Stipreizen, Thomas Cook en Neckermann andere regels dan Sunweb op dit moment doet. Stipreizen zegt duidelijk dat de oude regels nog gelden als er voor 1 november 2013 is geboekt. Thomas Cook en Neckermann hanteren zelfs een datum van 16 december om te profiteren van de oude regels na 1 april 2014. Sunweb zegt hier helemaal niets over op zijn website. Althans ik kon het nergens vinden. Zelf heb ik op 30 september 2013 een reis geboekt met vertrek op 27 april 2014 en mijn schoonmoeder heeft een reis geboekt op 17 november 2013 met vertrek op 20 september 2014. Heb geen enkele mail of ander bericht hierover ontvangen of de oude of nieuwe regeling nu wel of niet gaan gelden voor onze boekingen en of hier nu veranderingen in zijn gekomen. Heeft Sunweb dan compleet andere afspraken met Transavia dan andere reisorganisaties. Ik weet en snap dat Transavia deze regels heeft ingevoerd en niet de reisorganisaties, maar er wordt volgens mij nu met verschillende maten gemeten en dat stoort mij toch wel. Het lijkt mij dat Sunweb hier op zeer korte termijn nu eens op hun website duidelijkheid oover schept. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Groeten van een overigens altijd zeer tevreden klant van Sunweb.
    Arjan

Hoi Arjan,

Ik begrijp dat je graag duidelijkheid wil. Wij vinden het belangrijk dat je krijgt waarvoor je boekt.

Met terugwerkende kracht zijn wij vanaf vandaag bezig met het aanpassen van de reeds gemaakte boekingen.
    Klanten die geboekt hebben tot en met 26-11-2013 mogen 10 kilo handbagage en 15 kilo ruimbagage meenemen.

Voor klanten die geboekt hebben na 26-11-2013 is de huidige bagageregel van toepassing. Je mag alleen 10 kilo handbagage meenemen en je kan extra ruimbagage bijboeken.
  • anoushkaroso
    Rondreiziger
    Reacties: 84

27 januari 2014, 18:38

Al eens eerder op dit topic gereageerd. En vandaag weer een wijziging ontvangen. Ik word er niet goed van. Nu mag je weer 15 kilo ruimbagage en 10 kg hanbagage meenemen. En wil je 20 kg ruimbagage meenemen dan koop je dit bij voor 8 euro per enkele reis. He???!!!!! Eerst was 20 kg ook 8 euro. Hoe kan dat nou????? Ik heb het maar eens doorgestuurd aan Vara's KASSA. Recent ook weer in de nieuwsuitzendingen dat reisorganisaties er een puinhoop voor de consument van maken. Ik heb bijna geen zin meer om op vakantie te gaan. Je zit je alleen maar boos te maken om al die onduidelijkheid. De hele voorpret is weg!!

Hoi Anoushka, wat vervelend dat het voor jou onduidelijk is. Voor ons is deze regeling ook wat onverwacht gekomen en hebben wij met spoed onze website moeten aanpassen. Wij vinden het wel zo eerlijk dat klanten die hebben geboekt tegen de oude voorwaarden deze ook mogen behouden. Vandaag dat wij de klanten waarvoor dit van toepassing is ook hierover geinformeerd hebben. Dit betreft een uitzondering voor deze klanten. Als jouw boeking valt onder deze voorwaarden dan mag je 10 kilo handbagage en 15 kilo ruimbagage bijboeken. Als je daar bovenop extra bagage wilt bijboeken dan kun je dit doen via Mijn Sunweb. Voor nieuwe klanten staan de voorwaarden duidelijk vermeld bij het boeken op onze website.
  • Eveline H
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

27 januari 2014, 19:13

Heel attent van Sunweb dat we, als je vroeg geboekt hebt de bagage kosten niet hoeft te betalen als je binnen de marge blijft. Maar begrijp ik het nu goed dat je zelf meer mee mag nemen per persoon?

Onderstaande staat namelijk in de mail die ik net kreeg;
    Op het moment dat u de vakantie geboekt heeft stonden op de website nog de oude voorwaarden namelijk: 10 kilo ruimbagage en 5 kilo handbagage. Ondertussen is dit aangepast naar 0 kilo ruimbagage en 10 kilo handbagage. Om u tegemoet te komen krijgt u van ons 15 kilo ruimbagage en de 10 kilo handbagage. In totaal (ruim- en handbagage) mag u nu 25 kilo meenemen. Mocht u meer dan 25 kilo bagage willen meenemen adviseren wij u ruimbagage bij te boeken:

Hoi Eveline, je mag inderdaad meer meenemen als je wilt. Dit kun je aanpassen via Mijn Sunweb.
  • henkd
    Levensgenieter
    Reacties: 8

27 januari 2014, 20:09

Forum weer gevonden.

Wij hebben op 9 september 2013 geboekt , vertrek 3 juni 2014 naar Rhodos.

De tekst van de bagage voorwaarden is nu een al een aantal malen eenzijdig aangepast.

Hebben we nu 5 kg hand bagage en 20 kg ruim bagage?

Of 10 kg hand bagage en 15 kg ruimbagage?

Kan van de 10 kg hand bagage 5 kg overgeheveld worden naar de 15 kg ruim bagage?

We zien door de bomen het bos niet meer, m.a.w. wie het snapt mag het zeggen.

groet Henk

Hoi Henk, snap dat het verwarrend is. Klanten die geboekt hebben tot en met 26-11-2013 mogen 10 kilo handbagage en 15 kilo ruimbagage meenemen. Je kunt geen gewicht van jouw handbagage overhevelen naar jouw ruimbagage. Wil je extra ruimbagage meenemen dan kun je dit bijboeken via MijnSunweb
  • henkd
    Levensgenieter

28 januari 2014, 15:13

henkd schreef:

Hoi Henk, snap dat het verwarrend is. Klanten die geboekt hebben tot en met 26-11-2013 mogen 10 kilo handbagage en 15 kilo ruimbagage meenemen. Je kunt geen gewicht van jouw handbagage overhevelen naar jouw ruimbagage. Wil je extra ruimbagage meenemen dan kun je dit bijboeken via MijnSunweb

Bedankt voor het antwoord.

Helaas werkt mijn sunweb na inloggen voor mij niet.
    Ik kan en mag niks aanpassen. Wel bellen.

Gedaan, en kan 20 kg pp meenemen,......wel tegen betaling van 32 euries,
    en plus 10 kg handbagage.

dus helemaal GEEN 15 KG pp GRATIS van sunweb.
    Wij gaan 4 weken en we denken toch wel 20 kg pp nodig te hebben.

Henk
  • marri

28 januari 2014, 16:56

Kan er geen touw meer aan vast knopen. Dus nú geldt de oude regeling NIET van 5kg handbagage en 20 kg ruimbagage indien geboekt vóór 01-11-2013 met vertrek ná 31-03-2014?????
    Wanneer kan ik een mail tegemoet zien over dit onderwerp, heb in aug 2013 geboekt.
  • marri

28 januari 2014, 17:05

henkd schreef:

henkd schreef:

Bedankt voor het antwoord.

Het wodt tijd dat Sunweb eensluidende info verstrekt. Dit is te gek voor woorden! Je hebt toch hopelijk nog geen kilo's gekocht!
    Helaas werkt mijn sunweb na inloggen voor mij niet.
    Ik kan en mag niks aanpassen. Wel bellen.

Gedaan, en kan 20 kg pp meenemen,......wel tegen betaling van 32 euries,
    en plus 10 kg handbagage.

dus helemaal GEEN 15 KG pp GRATIS van sunweb.
    Wij gaan 4 weken en we denken toch wel 20 kg pp nodig te hebben.

Henk

Het is te gek voor woorden! Hoogste tijd dat Sunweb eensluidende info verstrekt, en dat de regels gelijk zijn aan die van andere touroperators die met Transavia vliegen.
    Je hebt hopelijk nu toch geen kilo's bij geboekt!
    Mvg Marri
  • henkd
    Levensgenieter

28 januari 2014, 17:39

Ja ik heb bij geboekt, à 32 euries.

Het lijkt dat de onduidelijkheden toe nemen.

Ook als de teksten door elkaar lopen zoals bovenstaand.

Henk
  • marri

28 januari 2014, 18:48

henkd schreef:

Ja ik heb bij geboekt, à 32 euries.

Het lijkt dat de onduidelijkheden toe nemen.

Ook als de teksten door elkaar lopen zoals bovenstaand.

Henk

Ahhhhh, jammer! Ook jammer van de tekst ja.......
  • Eveline H
    Nieuwe reiziger

28 januari 2014, 19:01

Net een email gekregen met nieuwe nota. Ivm de vroegboeking staat nu de 15 kg die we als ruimbagage mee mogen nemen pp.heen en terug.Alleen de handbagage 10 kg staat er niet bij. Komen we niet voor verrassingen bij inchecken te staan als het niet op de nota staat?
  • Auteur

29 januari 2014, 12:06

Goedemiddag Eveline,

Reizigers die geboekt hebben voor 26 november 2013 mogen 10 kilo handbagage en 15 kilo ruimbagage meenemen. Wil je meer bagage meenemen dan kan je dit tegen betaling bijboeken.

Voor alle reizigers die geboekt hebben na 26 november 2013 zijn de huidige bagageregels van toepassing.
  • Eveline H
    Nieuwe reiziger

29 januari 2014, 13:35

Bedankt Chantal voor mij is het nu duidelijk.:D
  • loes.penning.1
    Nieuwe reiziger

29 januari 2014, 22:37

Wij hebben op 23 oktober geboekt en onder de oude voorwaarden van Transavia: 5 kilo handbagage en 20 kg ruimbagage. Vind het vreemd dat sunweb nu schrijft dat de oude voorwaarden slechts 10 kg ruimbagage aangeeft. Wij vliegen al jaren met deze maatschappij en hadden altijd 5 kilo hand, en 20 kg ruimbagage. Ik denk dat Sunweb hier duidelijk een fout maakt. Daarbij komt dat wij nu "gratis" 15 kilo ruimbagage krijgen terwijl 20 kilo, welke wij denken nodig te hebben opeens 8 euro kosten. Dus voor 5 kilo extra betaal je de complete 8 euro welke geldt voor20 kilo. Het zou netter zijn de oude regeling van 20 kilo te handhaven en niet te doen geloven dat de oude regeling 10 kilo was. Ook zou het van een coulance betekenen dat als sunweb hier aan mee doet het verschil van 5 kilo om te rekenen naar 20 kilo minus de 15 kilo gratis = 8 euro - 5 euro = 3 euro voor 5 kilo te berekenen en niet het volle pond te berekenen. Ook ik heb bij diverse touroperators gezien dat boekingen voor 1 november gedaan 20 kg. ruimbagage mogen meenemen. Ik geef sunweb ter overweging .eea nog eens goed te bezien daar volgens mijn informatie bij transavia de touroperator zijn eigen beleid mag voeren t.o.v oude gedane boekingen.
    Tevens vind ik het jammer bij sunweb (op aanraden) te hebben geboekt i.p.v mijn oude touroperator en dat voor enkele euro's minder en in mijn ogen nu minder service.
    Groet,
    Loes, boekingsnummer 2059368

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen