Home

Beantwoord: Egypte

14 Reacties
  • Fam.van Wiele Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

15 juli 2017, 09:23

Wij
    zouden graag horen of er een negatief reisadvies komt voor Egypte ..wij vertrekken bijna 15 dagen naar marsa alam,en nu is gisteren toch gebleken dat ze je ook op het strand van je Resort geen veilige valantie kunnen garanderen...ik hou van egypte als strandvakantie maar heb nu ook geen zin om steeds in angst te moeten gaan "ontspannen"op het strand..
    Gemarkeerd als antwoord: Dyanthaw op 15 juli 2017, 14:02

Beste familie van Wiele,

Zojuist heb ik contact gehad met onze reisleiding. Het zou een uit de hand gelopen discussie geweest zijn tussen een Egyptenaar en 2 Duitse vrouwen die in Egypte wonen. Wat wel zeker is dat er 2 doden zijn en 4 andere raakten gewond door de dames proberen te helpen. Het reisadvies is gelijk gebleven en je kunt heerlijk genieten van jouw vakantie in Egypte. Wanneer je de vakantie wilt omboeken of annuleren gelden de standaard voorwaarden.

Bekijk origineel
  • DyanthawDyanthaw Antwoord
    Moderator
    Reacties: 488

15 juli 2017, 14:02

Beste familie van Wiele,

Zojuist heb ik contact gehad met onze reisleiding. Het zou een uit de hand gelopen discussie geweest zijn tussen een Egyptenaar en 2 Duitse vrouwen die in Egypte wonen. Wat wel zeker is dat er 2 doden zijn en 4 andere raakten gewond door de dames proberen te helpen. Het reisadvies is gelijk gebleven en je kunt heerlijk genieten van jouw vakantie in Egypte. Wanneer je de vakantie wilt omboeken of annuleren gelden de standaard voorwaarden.
    Travel as much as you can. As far as you can. As long as you can. Life is not meant to be lived in one place.
  • AsJudith
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

15 juli 2017, 14:33

Fam.van Wiel... schreef:

Wij
    zouden graag horen of er een negatief reisadvies komt voor Egypte ..wij vertrekken bijna 15 dagen naar marsa alam,en nu is gisteren toch gebleken dat ze je ook op het strand van je Resort geen veilige valantie kunnen garanderen...ik hou van egypte als strandvakantie maar heb nu ook geen zin om steeds in angst te moeten gaan "ontspannen"op het strand..

Sunweb ik zou jullie bronnen even goed nagaan aangezien er net een andere melding is gekomen. Namelijk dat deze manuit opdracht van IS handelde. Logisch dat Egypte het het liefst afdoet als een ruzie incident want is natuurlijk geen goede reclame. Als dit nog een overanderd reisadvies oplevert dan weet ik het ook niet meer.
  • Marit1992
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

15 juli 2017, 14:50

Ik ben ook erg benieuwd aangezien mijn vriend en ik voor 15 dagen naar hurghada toe gaan! En het blijkt inderdaad toch om een actie van IS te gaan wat zijn de opties die wij nu kunnen ondernemen
  • DyanthawDyanthaw
    Moderator
    Reacties: 488

15 juli 2017, 16:09

Deze informatie is bij ons niet bekend. Ook de reisleiding weet hier niets van. Wij hebben contact gehad met de reisleiding van andere reisorganisaties en zij bevestigen hetzelfde als wat ik eerder heb verteld. Het nieuws maakt dingen vaak groter dan dat ze zijn. Deze situatie wordt gezien als een incident, wat natuurlijk overal kan gebeuren.
    Travel as much as you can. As far as you can. As long as you can. Life is not meant to be lived in one place.
  • Lac du Nord
    Nieuwe reiziger

15 juli 2017, 16:19

Hoezo is dit niet bij jullie bekend? Het staat in Nederlandse en Buitenlandse kranten dat de aanslag is opgeeist door de IS?!
    Hoe kunnen ze nieuws "groter" maken dan de gevallen dode toeristen. Wij vertrekken donderdag naar Egypte (El Gouna). Maar mijn vakantie voorpret is behoorlijk afgenomen kan ik je melden. Kunnen jullie geen omboekregeling treffen? Jullie bieden genoeg Last Minutes aan, dus plek is er genoeg.
  • dblokvoort
    Nieuwe reiziger

15 juli 2017, 17:09

Volgens de nieuwsberichten betreft dit inderdaad een actie van IS. Wij gaan 26 juli naar Hurghada en onze vakantie voorpret is ook ver te zoeken momenteel. We hopen dan ook dat Sunweb met een goede oplossing kan komen voor de mensen hier.
  • Marit1992
    Nieuwe reiziger

15 juli 2017, 17:32

Toenstraks met Sunweb gebeld en ze blijven bij hun verhaal kunnen niet omboeken alleen annuleren en 15% van de boekingskosten betalen. Heel vreemd dat als er nu overal word aangegeven het toch echt een aanslag van IS blijkt te zijn sunweb niks voor je kan doen. Moeten we dan maar wachten tot het straks echt fout gaat?
  • Kim.Kim.
    Moderator
    Reacties: 71

17 juli 2017, 11:58

Beste Marit en Dblokvoort,

Wij hebben contact gehad met onze reisleiding en andere reisleidingen van andere organisaties. Het is een uit de hand gelopen ruzie en geen sprake van terreurdaad. Hierdoor is er op dit moment geen reden om af te wijken van ons standaard annulerings en omboekingsbeleid. Jullie kunnen genieten van de vakantie in Egypte:D. Via deze kan je de informatie terugvinden. Groetjes, Kim
  • dblokvoort
    Nieuwe reiziger

17 juli 2017, 12:15

Hallo Kim,volgen jullie bij sunweb het nieuws wel?? Wereldwijd was in het nieuws te zien dat dit een actie van IS was....de dader heeft alles bekend! Logisch dat alle reisorganisaties dit afdoen als een incidentje.
  • Fam.van Wiele Auteur
    Nieuwe reiziger

17 juli 2017, 13:33

Moeten jullie eens eerlijk zijn,lopen uit de hand gelopen ruzies zo af??met twee vrouwen de keel oversnijden,wat zijn jullie goedgelovig...zeg nu zelf,wat geloven jullie,dat die man contacten had bij IS of geloven jullie echt jullie eigen verhaal...zijn jullie gebrainwasht ofzo...de Egyptische autoriteiten hebben het nieuws zelf bekend gemaakt hoor...ik dacht dat de mensenlevens nog steeds meer voorstelde dan winst!!!maar ik weet ook zolang dat de regering zelf geen negatief reisadvies geeft,jullie dit ook niet zomaar doen...Spijtig dat er geen andere regelingen mogelijk zijn,het zou n mooi gebaar zijn van Sunweb...

Kim. schreef:

Beste Marit en Dblokvoort,

Wij hebben contact gehad met onze reisleiding en andere reisleidingen van andere organisaties. Het is een uit de hand gelopen ruzie en geen sprake van terreurdaad. Hierdoor is er op dit moment geen reden om af te wijken van ons standaard annulerings en omboekingsbeleid. Jullie kunnen genieten van de vakantie in Egypte:D. Via deze kan je de informatie terugvinden. Groetjes, Kim

• Fam.van Wiele Auteur
    Nieuwe reiziger

17 juli 2017, 15:03

Fam.van Wiel... schreef:

Moeten jullie eens eerlijk zijn,lopen uit de hand gelopen ruzies zo af??met twee vrouwen de keel oversnijden,wat zijn jullie goedgelovig...zeg nu zelf,wat geloven jullie,dat die man contacten had bij IS of geloven jullie echt jullie eigen verhaal...zijn jullie gebrainwasht ofzo...de Egyptische autoriteiten hebben het nieuws zelf bekend gemaakt hoor...ik dacht dat de mensenlevens nog steeds meer voorstelde dan winst!!!maar ik weet ook zolang dat de regering zelf geen negatief reisadvies geeft,jullie dit ook niet

[/quote]Dader mesaanval Hurghada "heeft banden met IS"
    Bewerkt door: IVI
    15/07/17 - 13u08 Bron: Belga
    De dader werd gisteren gearresteerd, zijn motief is nog niet duidelijk. © epa.
    De man die gisteren in de Egyptische badplaats Hurghada aan de Rode Zee met een mes toeristen aanviel, zou dan toch banden hebben met terreurgroep IS. Dat zeggen gerechtelijke bronnen. Eerder vandaag meldde de krant al-Masri al-Joem dat de dader, Abdel-Rahman Shaaban, geen crimineel verleden heeft. Bij de aanval kwamen twee Duitse toeristen om het leven.
    De dader had volgens een bron bij de Egyptische hulpdiensten contact met IS via het internet en kreeg van de terreurorganisatie de taak om buitenlandse toeristen aan te vallen op stranden van Hurghada, aan de Rode Zee. Uit zijn ondervraging door de politie zou ook gebleken zijn dat hij jihadistische sympathieën heeft. Voorlopig liet de terreurgroep nog niet officieel weten dat ze achter de aanval zit.

"Goede reputatie"
    De dader werd eerder vandaag geïdentificeerd als de 27-jarige student Abdel-Rahman Shaaban, afkomstig van de Egyptische provincie Kafr al-Sheikh. "Hij heeft geen crimineel verleden of politieke motieven. Hij heeft een goede reputatie in zijn dorp", zegt een gerechtelijke bron aan al-Masri al-Joem.

Slachtoffers
    De aanval vond plaats op het strand in Hurghada. Een man die aan het zwemmen was, stapte uit de zee en viel plots enkele toeristen met een mes aan. Twee Duitse vrouwen kwamen om het leven, vier andere toeristen raakten gewond.

Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigde dat de twee slachtoffers Duitse vrouwen zijn. Berlijn betreurt dat toeristen in het buitenland opnieuw het slachtoffer zijn van terreurdaden.
    HLN.be-nieuws in je facebook nieuwsfeed?

De Persgroep Digital. Alle rechten voorbehouden.
  • Fam.van Wiele Auteur
    Nieuwe reiziger

17 juli 2017, 15:08

Jullie kunnen zeggen dat dit een uit de hand gelopen ruzie is,dit is toch niet te bevatten...ook erg voor de familie van die Duitse meisjes,lijkt zo wel hun eigen schuld...
    wij gaan de vierde maal naar Egypte,niet om het goedkoop hoor,maar omdat we dr graag zijn,maar niet onder zulke omstandigheden,we hebbben begin van de beslissing dat we terug naar Egypte gingen deze zomer hieromtrent geïnformeerd bij jullie,na de aanval op die bus met koptische christenen,toen ging het niet over toeristen zieden jullie,we mochten gerust zijn,op het resort was echt alles veilig...je ziet maar dat het niet zo is...
  • Janena1976
    Levensgenieter
    Reacties: 12

17 juli 2017, 20:43

Egypte is al jaren onrustig. Zolang buitenlandse zaken niet met een negatief reisadvies komt zal Sunweb geen oplossing bieden, gewoon een geldkwestie.

Vervelend voor de mensen die nu ongerust zijn, toch vind ik dat mensen zelf een bewuste keuze gemaakt hebben.
    Ook een relatief rustige omgeving kan zomaar een doelwit worden...
    Vorig jaar zat ik zelf in de stress na het boeken van een Turkije vakantie, uiteindelijk was het een relaxte vakantie maar die keuze maak ik niet weer (al begrijp ik dat er dit jaar in Kaapverdië ook wel wat kan gebeuren, wat dat betreft kan overal wat gebeuren maar het risico is wel een stukje lager)...
  • Nathalie68
    Nieuwe reiziger

18 juli 2017, 11:37

Neem me niet kwalijk Sunweb, maar deze reactie geeft natuurlijk geen pas.
    'Het nieuws maakt dingen vaak groter dan dat ze zijn. Deze situatie wordt gezien als een incident, wat natuurlijk overal kan gebeuren.' is natuurlijk een buitengewoon merkwaardige reactie die je niet van een reisorganisatie verwacht die zijn ongeruste klanten serieus neemt.

Er is iets ernstigs gebeurd daar op dat strand in Hurghada. Volgens nieuwsbronnen (lees: journalisten ter plekke) die we beslist als betrouwbaarder kunnen beschouwen dan 'onze reisleiding en andere reisleidingen ter plekke' is er wel degelijk sprake van een terroristische actie. Nu hoeft dat helemaal geen reden te zijn om meteen alle reizen te annuleren, maar dit bagataliseren en 'het nieuws' min of meer de schuld geven, stelt ook niet bepaald gerust. Dit kan echt niet.

Of een land al dan niet te gevaarlijk wordt, bepaalt niet een reisorganisatie maar Buitenlandse Zaken. Zolang er geen negatief reisadvies voor een regio geldt, is er geen reden reizen op te schorten. Dat was toch ook een prima antwoord geweest?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)