Home

Vraag: Is er een negatief reisadvies voor Egypte?

184 Reacties
  • Sandra
    Globetrotter
    Reacties: 311

17 augustus 2013, 16:33

Ik begrijp jullie reacties. Wij zijn hierin afhankelijk van het advies wat wordt afgegeven. Op dit moment is er nog geen negatief reisadvies.

Omdat wij deze situatie erg vervelend vinden, hebben wij ervoor gekozen om tot nu toe de vertrekken tot en met 24 augustus de mogelijkheid te geven om kosteloos te annuleren of om te boeken. Klanten kunnen dan zelf bepalen of ze dit willen. Dit omdat er ook klanten zijn die nog wel willen gaan.

Wij houden alles nauwlettend in de gaten. Zo bekijken wij maandag ochtend hoe de sitautie is en passen indien nodig direct ons standpunt aan. Het kan dan zijn dat wij de vertrekdatum dan aanpassen.

Uiteraard is het altijd mogelijk om met een vertrek buiten 6 weken je vakantie te wijzigen.
    Als je droomt van reizen, reis je al
  • elise
    Levensgenieter
    Reacties: 7

17 augustus 2013, 16:40

wil.vandenacker schreef:

Elise, wanneer ga je

Wij gingen en gaan de 23ste
  • wil.vandenacker
    Levensgenieter

17 augustus 2013, 19:08

elise schreef:

wil.vandenacker schreef:

Elise, wanneer ga je

Wij gingen en gaan de 23ste

Veel plezier en dank je dat je mede deze topic hebt opgezet.
    Er word nu meer en meer duidelijkheid gegeven door Sunweb
    Zon en zee aanbidder
  • marjan.vandorp
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

18 augustus 2013, 13:18

Wij gaan in sept naar sharm kunnen we nu ook omboeken?
  • joke.vanloo.7
    Levensgenieter
    Reacties: 6

18 augustus 2013, 15:55

Ik lees via facebook met vrienden die in sharm zijn dat de winkels gesloten zijn en geen mens op straat nou gezellige vakantie zou ik zo zeggen.
    Wat doet sunweb hiermee?? En dat de anvr vind dat alle reizen naar egypte moeten kunnen omboeken of kosteloos annuleren. Maar zou zaterdag teruggebeld worden maar ik denk dat Harrie van de sunweb mij vergeten is morgen zelf maar weer eens aan de bel trekken.
    Zal mijn baas niet zo leuk vinden dat ik onderwerktijd ga bellen of gebeld wordt.
  • Gerard Holleman
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

19 augustus 2013, 00:17

Hoi ik heb afgelopen zatedag gebeld ik wil nl heel graag van mijn boeking af ik heb niets te zoeken in een land waar gevaar dreigt. Ik ga geen evt problemen opzoeken. Mensen op een resort hebben misschien familie wonen in die gebieden waar doden vallen, en dan kom ik vakantie vieren is toch niet logisch.

Nou wil sunweb tot nu toe geen gehoor geven aan mijn vraag om de reis te annuleren zonder het mij geld kost.

Andere reisaanbieders halen hun mensen terug!!!!

Ik vind dit belachelijk ik wil daar gewoon niet meer heen mijn hele vakantiegevoelmis weg.

Hoop dat Sunweb tot inkeer komt en inziet dat Egypte even not done is.

Ik wacht met spanning af ik sta geboekt op 31 augustus, wil graag nog even iets anders boeken waar ik vakantie kan vieren zonder spanning. Grts.:?

:cool:
  • Gerard Holleman
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 00:26

Ik heb een boeking staan naar egypte, el gouna mijn vakantiegevoel is totaal weg, wil niet meer richting egypte, met sunweb gebeld afgelopen zaterdag want ik wil graag deze reis annuleren en naar een ander land.

Wordt het maandag bekeken wat ze gaan doen met de reizen van eind van deze maand, dat is heel jammer want diversen reisorganisaties halen hun mensen terug en staat er in het nieuws indien niet nodig niet gaan.

Dus vindt ik het vreemd dat als ik straks niet ga mijn geld kwijt ben, ik vind dit heel jammer dat sunweb dit hanteerd.

Ik hoop dat sunweb maandag mij duidelijkheid geeft dat ik een andere reis kan gaan boeken, wil daar echt niet meer heen.

Mvg
  • allanhoekman
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

19 augustus 2013, 10:22

Ik heb geboekt voor 14 september, maar in zo'n onzekere periode vind ik het niet kunnen dat de consument maar moet afwachten. Graag, heel graag, zou ik het willen omboeken of verplaatsen naar een andere datum (wanneer het veilig is), jammer dat dit op zo'n manier moet gaan. Alle andere ketens hebben reizen kosteloos kunnen omzetten of weten te annuleren en hier moet maar afgewacht worden. Zou graag weten waar we aan toe zijn. Als ik dit eerder had geweten hadden we ongetwijfeld ergens anders geboekt.

Als het nou geboekt was voor ergens volgend jaar had het me niks uitgemaakt, maar dit komt wel heel dichtbij. Ik zit niet te wachten op een weeklang vastgekluisterd zitten aan een strandbedje.
    De overheid ontraad alle niet-essentiele reizen, maar bij Sunweb moeten we maar afwachten?

QUOTE RIJKSOVERHEID:
    Onveilige gebieden
    Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden. Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen of hun verblijf nog langer noodzakelijk is.

Gelet op de onzekere veiligheidssituatie worden niet-essentiële reizen naar de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba ontraden.

• Reacties: 0

19 augustus 2013, 10:34

Ik begrijp dat jullie dit aangeven Marjan, Gerard en Allan.
    Mijn collega heeft ons standpunt eerder in dit topic vermeld. De boekingen met vertrek tot en met 24 augustus mogen kosteloos worden geannuleerd of omgeboekt worden naar een andere bestemming.

Er is geen negatief reisadvies afgegeven. Zolang dit niet wordt afgegeven gaan de vakanties naar Egypte door.

Uiteraard kan de situatie op in september anders zijn. Mocht het reisadvies veranderen, dan nemen wij uiteraard contact met je op.

Heb je hier nog vragen over, dan raad ik je aan om te mailen naar info@sunweb.nl of telefonisch contact met ons op te nemen via 0900-0290.
  • allanhoekman
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 10:43

Bedankt voor je snelle reactie Linda.

Wij wachten nog maar even af en zullen hopelijk spoedig meer horen. Worden mensen die geboekt hebben benaderd indien het niet veilig blijkt te zijn?

19 augustus 2013, 13:37

Iedereen, graag geef ik jullie een update over Egypte.

Vanmorgen hebben wij overleg gehad over ons standpunt. Dit omdat wij begrijpen dat er veel reizigers ongerust zijn over de situatie in Egypte. Het volgende hebben wij besloten:

Wanneer je vertrekt voor 31 oktober 2013, dan mag je kosteloos annuleren of de vakantie omboeken naar een andere bestemming.

Wil je de vakantie omboeken, dan raad ik jullie aan om alvast op onze website te kijken naar een leuk alternatief.

Je kunt hierover mailen naar info@sunweb.nl of telefonisch contact opnemen via 0900-0290.
  • ilse.mol.7
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 14:45

Hoi Linda,

Fijn dat we de reis naar Egypte nu kunnen omboeken/annuleren. Stel dat we de vakantie willen annuleren, binnen welke termijn kunnen wij ons geld dan terug verwachten?

Alvast bedankt.
  • betty
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 15:06

Wij gaan 17 september. Als Sunweb volgende week beslist dat wij niet kunnen gaan, dan is er een probleem. Omboeken is moeilijk omdat er nu al veel niet meer te krijgen is, tenminste wat wij dan zouden willen. En als we dan annuleren moeten we minimaal twee weken wachten op ons geld. Dan kunnen we dus eind september pas naar wat anders kijken. Ik vind dit een slechte service en vind dat mensen die perse niet willen gaan nu kosteloos moeten kunnen omboeken
  • jacko.vlietstra
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 15:32

Is er al meer nieuws?
  • jacko.vlietstra
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 15:38

Sorry ik poste te snel, had vorige reacties niet gezien
  • JordyWesterbaan
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 15:53

Is er al een nieuwe update over de stand van zaken?

Wij vertrekken 26-09
  • JordyWesterbaan
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 15:55

Sorry ik posste te snel!
  • robbie3636
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 16:03

JordyWesterbaan schreef:

Is er al een nieuwe update over de stand van zaken?

Wij vertrekken 26-09

mijn vader zou morge vertrekke en ze hebbe juist gebelt dat het vertrek niet doorgaat. nu zijn ze een alternatief aan het zoeken.

19 augustus 2013, 16:12

Bedankt voor alle reacties.

Wanneer je er voor kiest om de vakantie te annuleren, dan storten wij de betaling de volgende dag direct naar je terug. Het kan zijn dat de betaling niet direct zichtbaar bij je is. Dit heeft te maken met het verschil in banken.

Wil je de vakantie omboeken dan helpen wij je hier natuurlijk graag mee. Je kunt hierover mailen naar info@sunweb.nl of telefonisch contact opnemen via 0900-0290.
  • joke.vanloo.7
    Levensgenieter
    Reacties: 6

19 augustus 2013, 16:28

monique.kooijman.9 schreef:

is er een negatief reisadvies voor Egypte?

Fijn dat dat nu geregeld is wij hebben gelijk omgeboekt, er is een last van ons afgevallen .
    We kunnen nu eindelijk met onze voorpret beginnen en ons richten op een hopelijk fijne ontspannen vakantie. Dank jullie wel
  • monique.kooijman.9 Auteur
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 18:53

monique.kooijman.9 schreef:

is er een negatief reisadvies voor Egypte?

wij hebben omgeboekt voor twee weken Kaapverdie, hopen dat dit on ook bevalt.
  • wil.vandenacker
    Levensgenieter

19 augustus 2013, 19:58

Wij hebben zojuist ook omgeboekt, wij gaan nu naar Kos. Stond zowieso al een keer op het programma, dus nu vervroegd. Toch , ondanks alle onzekerheid van de afgelopen dagen blij dat Sunweb een fijne medewerking heeft geleverd.

Bedankt Sunweb
    Zon en zee aanbidder
  • paul.esther.39
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 20:16

elise schreef:

Hallo, de sfeer is goed in de hotels .. maar ik ga niet alleen voor een hotel op vakantie. Ik wil ook Sharm el Sheikh zien en de stad .. ik wil op vakantie en niet 3 weken binnen opgesloten zitten. Ik zit ook niet in El Gouna of Makadi Bay en dit is weer zo´n algemene reactie. Wat schieten jullie gasten hiermee nou op ?

Afgelopen vrijdagavond was op het journaal een woordvoerder van de ANVR en die deelde mee dat de reis naar Egypte kosteloos geannuleerd kon worden. Zaterdag 17 augustus heb ik telefonisch contact gehad met Sunweb om mede te delen dat ik wou annuleren. De dame aan de telefoon reageerde met de volgende mededeling "Meneer wij zijn bezig met de reizen tot zaterdag 24 augustus en daarne nemen wij met u contact op. Blijkbaar beseffen ze niet bij Sunweb dat er een heleboel reizigers iets anders willen boeken en sommige ook gebonden zijn aan een vertrekdatum ivm werk. Blijkbaar was de dame ook niet op de hoogte van de uitspraak van de ANVR woordvoerder.
    Er kon namelijk vanaf vrijdagavond kosteloos geannuleerd worden.
    Wellicht een goede leerschool om de medewerkers goed te informeren en op de hoogte te houden.
    Artikel 503 van de Wet op de Reisovereenkomst ( Boek 7 Burgelijk Wetboek) had ook uitkomst geboden

Met vriendelijke groet,

Paul Esther
  • paul.esther.39
    Nieuwe reiziger

19 augustus 2013, 20:18

betty schreef:

Wij gaan 17 september. Als Sunweb volgende week beslist dat wij niet kunnen gaan, dan is er een probleem. Omboeken is moeilijk omdat er nu al veel niet meer te krijgen is, tenminste wat wij dan zouden willen. En als we dan annuleren moeten we minimaal twee weken wachten op ons geld. Dan kunnen we dus eind september pas naar wat anders kijken. Ik vind dit een slechte service en vind dat mensen die perse niet willen gaan nu kosteloos moeten kunnen omboeken

Zie mijn zojuist geplaatste reactie bij iemand anders.
    Ik ben het volkomen met je eens, mij probeerde ze ook af te schepen afgelopen zaterdag aan de telefoon.
  • wil.vandenacker
    Levensgenieter

19 augustus 2013, 20:39

Als je bericht 34ff leest zie je dat alle reizen tot 31 oktober geannuleerd / omgeboekt kunnen worden!!!!
    Zon en zee aanbidder

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen