Home

Vraag: Is er een negatief reisadvies voor Egypte?

184 Reacties
  • allanhoekman
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

19 augustus 2013, 21:52

Linda schreef:

Iedereen, graag geef ik jullie een update over Egypte.

Vanmorgen hebben wij overleg gehad over ons standpunt. Dit omdat wij begrijpen dat er veel reizigers ongerust zijn over de situatie in Egypte. Het volgende hebben wij besloten:

Wanneer je vertrekt voor 31 oktober 2013, dan mag je kosteloos annuleren of de vakantie omboeken naar een andere bestemming.

Wil je de vakantie omboeken, dan raad ik jullie aan om alvast op onze website te kijken naar een leuk alternatief.

Je kunt hierover mailen naar info@sunweb.nl of telefonisch contact opnemen via 0900-0290.

Geweldig, bedankt voor het begrip!!
  • JordyWesterbaan
    Nieuwe reiziger

20 augustus 2013, 11:02

Goedemorgen Moderator,

M'n vriendin Mevr. Suurmond heeft gisteren een mail naar het info e-mail adres gestuurd mbt de vakantie in Egypte en evt omboeken.
    Binnen welk tijdsbestek kan zij hierop een reactie verwachten?
    We willen wel graag enige duidelijkheid mbt de vakantie.

Het boekingsnummer is: 1996832

Mvg
    Jordy
  • Reacties: 0

20 augustus 2013, 13:01

Wij hebben de mail van mevrouw Suurmond ontvangen Jordy. Zij kan vandaag of uiterlijk morgen een reactie per mail van ons verwachten.

Uiteraard geldt nog steeds dat iedereen die tot 31 oktober naar Egypte vertrekt zijn/haar vakantie kosteloos mag annuleren of omboeken naar een andere bestemming.
  • bianca.vancoillie
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

21 augustus 2013, 17:50

in belgie deden ze het nog beter ze hebben vrijdagavond laart pas geannuleerd wij stonden op de vlucht van zaterdagmorgen . Hebben bij omboeking een korting van 50 euro gekregen heel weinig dus voor de schade dat we geleden hebben als ge bedenkt dat we herboekt hebben aan dagprijs en wij reeds geboekt hadden in maart.
    Onze duikvakantie viel in het water en ipv 14d kunnen we juist een week weg ; de egyptevluchten werden grotendeels turkije en tunesievluchten omdat enkel daar nog plaats was dus verre van interessant voor ons duikers/ snorkelaars?[/quote]
  • ludi.dekuijper
    Nieuwe reiziger

22 augustus 2013, 09:51

Een bestaande boeking voor een reis naar Egypte op 17 september gaat deze reis gewoon door? Ik wil deze reis gewoon door laten gaan.

22 augustus 2013, 10:24

Welkom op ons forum Ludi!

Vertrek je in september dan heb je op dit moment 3 keuzes:
    - De vakantie laten staan
    - De vakantie kosteloos annuleren
    - De vakantie omboeken

Wil je de vakantie door laten gaan, dan is dit op dit moment geen probleem. Ik kan dit echter niet garanderen. Wij zijn op dit moment aan het kijken wat wij doen met de vakanties die vertrekken in september. Als jouw vakantie niet door kan gaan, nemen wij uitertaard contact met je op.
  • sarah.beijen
    Nieuwe reiziger

23 augustus 2013, 20:51

Beste Linda,

Ik begrijp uit jouw reactie van een dag geleden dat nu ook de reizen met vertrekdata in september om mogen boeken of kunnen annuleren? Wij vertrekken 19 september...
    Is jullie klantenservice ook in het weekend te bereiken?

Met vriendelijke groet,

Sarah

24 augustus 2013, 10:57

sarah.beijen schreef:

Beste Linda,

Ik begrijp uit jouw reactie van een dag geleden dat nu ook de reizen met vertrekdata in september om mogen boeken of kunnen annuleren? Wij vertrekken 19 september...
    Is jullie klantenservice ook in het weekend te bereiken?

Met vriendelijke groet,

Sarah

Hoi Sarah,

We hebben besloten om voor het gehele zomerseizoen 2013 alle reizen te annuleren tot en met 31 oktober 2013. Wij nemen contact op met alle klanten die in deze periode vertrekken. Graag ontvang ik jouw factuurnummer in een privé bericht. Wij nemen dan vandaag voor 17.00 uur contact met je op.

Groetjes Sylvana
  • kurt pauchli
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

26 augustus 2013, 11:25

Hallo Sylvana,

Begrijp ik nou goed dat ook de bestemmingen Rode Zee t/m 31 oktober niet meer door gaan? Ik heb 8 oktober geboekt naar El Gouna voor een duikvakantie.
    Uit alle berichten die ik uit die regio krijg is daar echt niets aan de hand.

Groet Kurt

26 augustus 2013, 15:30

Hoi Kurt,

Het klopt dat alle vakanties tot en met oktober worden geannuleerd door ons. Dit komt voornamelijk omdat veel reizigers niet meer op vakantie willen naar Egypte. Er is nog geen negatief reisadvies uitgegeven voor Egypte.

Wij nemen telefonisch contact met je op om de alternatieven te bespreken.

Groetjes Sylvana
  • kurt pauchli
    Nieuwe reiziger

27 augustus 2013, 12:30

Jammer van dit paniek voetbal van de vele reizigers naar de gebieden rond de Rode Zee. Heb veel contact daar en er is niets aan de hand. Zou ik de gok kunnen wagen langer te wachten om julie aanbod aan te nemen mbt annulering en hopen dat de reizen over een paar weken weer wel door gaan?
  • JudithT
    Globetrotter
    Reacties: 264

27 augustus 2013, 13:54

Helaas gaan alle vakanties naar Egypte tot en met 31 oktober niet door. De vakanties worden geannuleerd of omgeboekt. Het is niet mogelijk om later alsnog in deze periode af te reizen naar Egypte.
    Als ik een atlas opensla, reis ik in gedachte.
  • Irmavanrossum
    Nieuwe reiziger

28 augustus 2013, 18:25

Beste Sunweb,

Ik vertrek 2 november naar Egypte El Gouna ( Panorama resort). Kan ik ook al kosteloos annuleren of moet ik dan nog een paar dagen wachten. Als ik nu annuleer wat kost het mij dan en wat kost het mij als ik annuleer als de vertrekdag van 2 november door jullie geannuleerd wordt zoals nu bij de mensen die voor 31 okt vertrekken

mvg Irma
  • linda.bosboom.1
    Nieuwe reiziger

28 augustus 2013, 21:07

Wij hebben een boeking staan naar Egypte voor 12 november. Wil het zeggen dat wij deze ook moeten annuleren of is het mogelijk dat wij in die periode wel kunnen gaan?

29 augustus 2013, 10:28

Welkom op ons forum Irma en Linda.

Op dit moment worden alle vakanties tot en met 31 oktober 2013 kosteloos geannuleerd of omgeboekt. De vakanties die na deze datum vertrekken gaan gewoon door.

Kosteloos annuleren is helaas niet mogelijk voor vertrek in november 2013. Uiteraard kan je de vakantie nog wel omboeken naar een andere bestemming. Dit kan tot 6 weken voor vertrek. Wanneer je dit wilt, raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen via 0900-0290 of een mail te sturen naar info@sunweb.nl. Mijn collega's helpen jou graag verder.
  • linda.bosboom.1
    Nieuwe reiziger

29 augustus 2013, 16:07

Hoelang vantevoren krijgen we het te horen als de reizen in november ook geannuleerd worden?
  • jose.huisers.1
    Nieuwe reiziger

10 september 2013, 08:42

Wij hebben voor de kerstvakantie geboekt naar Egypte, wordt de reis om geboekt als het daar te gevaarlijk wordt. Wij hebben geboekt in Titanic beach en spa

10 september 2013, 14:56

Hoi Jose en welkom op ons forum. Op dit moment worden alle vakanties tot en met 31 oktober 2013 kosteloos geannuleerd of omgeboekt. De vakanties die na deze datum vertrekken gaan gewoon door. Uiteraard houden wij de situatie scherp in de gaten. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen uitsluitsel geven wat er gaat gebeuren met de vakanties tijdens het winterseizoen. Zodra er iets veranderd en als dit betrekking heeft op uw vakantie nemen wij direct contact met je op.

Ik heb je vraag even verplaatst naar het bestaande topic hierover. Veel plezier nog op ons forum.
  • vwesseling
    Nieuwe reiziger

14 september 2013, 21:41

De noodtoestand is met 2 maanden verlengd. Schuift sunweb nu de termijn ook 2 maanden op, dus tot eind december? Ik zou graag weten waar ik aan toe ben (zou begin november vertrekken!) maar kan nu niet omboeken omdat we maar niets horen...

http://www.nu.nl/egypte/3573982/noodtoestand-egypte-met-twee-maanden-verlengd.html

16 september 2013, 12:39

Ik begrijp dat je dit vraagt.

Op dit moment houden wij ons standpunt aan. De vakanties tot en met 31 oktober 2013 zijn kosteloos geannuleerd of omgeboekt. De vakanties die na deze datum vertrekken gaan gewoon door.

Vertrek je buiten 6 weken? Dan mag je uiteraard de vakantie omboeken naar een andere bestemming. Hiervoor kun je het best telefonisch contact met ons opnemen via 0900-0290.
  • vwesseling
    Nieuwe reiziger

16 september 2013, 13:56

Dit betekent dus dat we slechts 6 dagen vooraf horen of het doorgaat of niet, dit vindt ik wel heel erg kort dag. Het is sinds gisteren duidelijk dat de toestand in egypte komende 2 maanden van kracht blijft. Door de datum nu niet op te schuiven betekt dit dat we slechts 6 dagen de tijd zullen hebben om een alternatief uit te zoeken, omdat we pas dan zekerheid krijgen.

17 september 2013, 11:55

Als je begin november vertrekt kun je je vakantie nu al kosteloos omboeken naar een andere bestemming. Eventuele meerprijs is uiteraard wel voor de klant. Zoals mijn collega al aangaf kan dit tot 6 weken voor vertrek. Zo heb je nog ruim de tijd een andere vakantie uit te zoeken.

Ons standpunt geldt op dit moment tot en met vertrekdatum 31 oktober 2013. Een eventueel nieuw standpunt kan natuurlijk ook al eerder worden aangenomen. Op dit moment kan ik hier helaas nog niets over zeggen wanneer dit eventueel wordt aangepast.
  • danique1993
    Nieuwe reiziger

1 oktober 2013, 08:16

Hallo,

Weten jullie al een beetje of de situatie veranderd is?
    Graag willen wij met zijn 2en rond 4November voor 2 weken naar Hurghada.
    Maar is dit al mogelijk en/of verstandig? Wij willen niet 2 weken lang in ons hotel zitten maar ook de winkeltjes en straatjes bekijken.

1 oktober 2013, 12:02

Hoi Danique, vanaf begin november starten wij weer met het aanbieden van vakanties naar Egypte. In de badplaatsen rondom de Rode Zee is het momenteel rustig en het reisadvies vanuit het Ministerie van Buitenlandse Zaken is versoepeld. De situatie wordt uiteraard nauwlettend in de gaten gehouden. Als de situatie weer verslechterd word je, indien nodig, hier voor vertrek over geinformeerd. Zoals het er nu voor staat kun je in november van een onbezorgde vakantie gaan genieten in Hurghada. Hou er alleen rekening mee dat excursies naar bijvoorbeeld Caïro niet door kunnen gaan in verband met eventuele onrusten in de grote steden.

17 oktober 2013, 15:40

Zoals jullie misschien hebben gehoord op het nieuws is het reisadvies voor reizen naar Egypte, en dan met name Sharm el Sheikh, aangescherpt. Let op, er is geen negatief reisadvies uitgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Wel hebben wij een nieuw standpunt aangenomen vanwege de situatie momenteel:

Vertrek binnen 4 weken en je gaat naar Sharm el Sheikh:

- Je kunt zonder wijzigingskosten omboeken naar iets anders ( tegen de nieuwe reissom)
    - Je kunt de vakantie kosteloos annuleren

Vertrek buiten 4 weken en je gaat naar Sharm el Sheikh:

- Je kunt zonder wijzigingskosten omboeken naar iets anders ( tegen de nieuwe reissom)

Vertrek binnen 4 weken en je gaat naar een andere bestemming in Egypte:

Vertrek buiten 4 weken en je gaat naar een andere bestemming in Egypte:

- Buiten 6 weken voor vertrek kun je zonder wijzigingskosten omboeken naar iets anders ( tegen de nieuwe reissom)
    - Buiten 6 weken voor vertrek kun je jouw vakantie annuleren tegen annuleringskosten zoals vermeld staat in de voorwaarden van de ANVR ( www.anvr.nl)
    - Tussen de 4 en 6 weken voor vertrek kun je jouw vakantie wijzigen of annuleren tegen annuleringskosten zoals vermeld staat in de voorwaarden van de ANVR ( www.anvr.nl)

Wij houden de situatie dagelijks nauwlettend in de gaten. De periode van 4 weken wordt iedere dag opnieuw beoordeeld. Mocht de situatie aanleiding geven voor een aanpassing, dan stellen we jullie hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

Voor het omboeken of annuleren van jouw vakantie kun je telefonisch contact met ons opnemen: 0900-0290. En mail sturen kan ook naar info@sunweb.nl

Vertrek buiten 4 weken en je gaat naar Sharm el Sheikh:

- Je kunt jouw vakantie annuleren zoals deze vermeld staat in de voorwaarden van de ANVR ( www.anvr.nl)

Vertrek buiten 4 weken en je gaat niet Sharm el Sheikh/je gaat naar een andere bestemming:

- Tot 6 weken voor vertrek kun je zonder wijzigingskosten omboeken naar iets anders ( tegen de nieuwe reissom)
    - Je kunt jouw vakantie annuleren zoals deze vermeld staat in de voorwaarden van de ANVR ( www.anvr.nl)

Voor het omboeken of annuleren van jouw vakantie kun je telefonisch contact met ons opnemen: 0900-0290. En mail sturen kan ook naar info@sunweb.nl

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen