Home

Vraag: Is er een negatief reisadvies voor Egypte?

184 Reacties
  • Reacties: 0

28 oktober 2013, 17:22

We hebben vanaf heden een nieuw standpunt voor vakanties naar Egypte:

De coulance regeling zoals ik deze heb beschreven op 17 oktober 2013 is niet meer van toepassing.

Wanneer je jouw vakantie naar Egypte wilt omboeken of annuleren dan kan dit via onze reguliere voorwaarden. Deze vindt je terug onder deze link

Deze regeling is geldig voor boekingen naar Sharm el Sheikh met vertrek na 17 december 2013 en voor boekingen naar overige plaatsen in Egypte met vertrek na 1 november 2013.

Heb je vragen over deze regeling dan kun je telefonisch contact met ons opnemen ( 0900-0290) of een mail sturen ( info@sunweb.nl).

• bjquint
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

31 oktober 2013, 12:56

Wij willen graag eind maart 2014 een dag of 10 naar een all-in resort in Egypte.
    Kan Sunweb iets zeggen over hun verwachting van de komende maanden in Egypte? Dit omdat onlangs het reisadvies voor de badplaatsen aan de Rode Zee weer iets aangescherpt zijn? Uit deze thread begrijp ik verder dat de badplaatsen als El Gouna en Makadi Bay helemaal afgesloten zijn. Zou het daarom een verstandige zet zijn qua persoonlijke veiligheid om een resort in één van deze plaatsen te boeken ipv Sharm/Hurghada, of is dit paniekvoetbal?

31 oktober 2013, 13:32

Wat Egypte gaat doen de komende maanden, is voor ons niet in te schatten. Dit is afwachten.

El Gouna is een leuke en gemoedelijke plaats. Deze plaats kom je niet zomaar in. Er is 1 toegangsweg en deze is gesloten met slagbomen en beveiliging. De toeristen gaan hier boven alles.

Makadi Bay kan je wel gewoon in. Echter, doordat het een vrij nieuwe en kleine badplaats is, is het totaal anders dan Hurghada of Sharm El Sheik. Het is hier bijvoorbeeld veel rustiger op straat.

Alle hotels in de badplaatsen hebben beveiliging. De afgelopen maanden is het vaak onrustig geweest in Egypte. Wij weten van reizigers dat er in de resorts niets van te merken is. Het personeel heeft altijd de veiligheid van de toeristen op 1 staan.

• riet.muishout.9
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

4 november 2013, 10:25

wij willen 15 nov a.s. vertrekken naar al gounda is dit betrouwbaar?

4 november 2013, 14:48

Hoi Riet,

Op dit moment is er geen reden om niet te vertrekken naar El Gouna. Mocht de situatie veranderen dan plaatsen wij een nieuw bericht op het forum. Heb je al geboekt dan nemen wij contact met je op als de situatie veranderd.

Fijne vakantie!
  • Sunny boy
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 4

25 januari 2014, 03:50

Ik kom net uit Egypte (Hurgada en Sharm el Sheikh.) en heb me er nog nooit zo akelig en onveilig gevoeld. Paar weken geleden is een Nederlandse man beroofd en vermoord terug gevonden en een week daarvoor een Zwitsers stel op brute wijze vermoord, verkracht en in de tuin van hun vakantiehuisje begraven. Egypte is sinds de staatsgreep van het leger een hel op aarde geworden. Vooral de vrouwen zijn er zeer onveilig door de wetteloosheid die er geldt momenteel. Toen Morsi aan de macht was vorig jaar heb ik er nog een uitstekende winter doorgebracht met mn vriendin en kind. Ik raad iedereen aan ondanks wat de reisbureaus zeggen over de stabiliteit er niet heen te gaan voor vakantie. Lees dit verhaal maar van Iris Hannema http://www.hpdetijd.nl/2013-07-01/egypte-het-meest-vreselijke-vakantieland-ter-wereld/

28 januari 2014, 11:34

Hoi Sunny Boy, wat vervelend om te lezen dat je een nare vakantie hebt gehad! Voor reizen naar Egypte houden wij de informatie aan van de rijksoverheid. Er is geen negatief reisadvies en daarom annuleren wij deze reizen niet. Wij hebben verder dagelijks contact met onze reisleiding ter plaatse en houden de situatie nauwlettend in de gaten.
  • Sunny boy
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 4

29 januari 2014, 01:56

98% van alle vrouwen in Egypte heeft wel eens last gehad van seksuele intimidatie. En 80% van alle vrouwelijke toeristen/buitenlanders in Egypte is op enige manier ongewenst seksueel benaderd of nog erger. Dit zijn echt keiharde feiten die vanuit Egypte zelf komen en niet uit mijn duim!! Lees de verhalen van die link dan? het is niet alleen ik die er over begint. Het is een feit. En ik laat me niet de mond snoeren, omdat ik de waarheid spreek. Nogmaals ik ben in veel landen geweest en al een paar keer in Egypte. Ik heb deze vorm van seksuele agressie jegens vrouwen nergens anders in deze omvang meegemaakt. Ik wist dat Egyptische mannen nogal viezeriken waren tegen elke vrouw en zelfs ook als ze helemaal bedekt loopt. De leeftijdsgroep waarin die jongens beginnen is ook heel jong. Ze zijn opdringerig, handtastelijk en weinig gewend. Daarnaast heeft Egypte geen wet die de vrouw beschermt hiertegen waardoor er bijna geen enkele vrouw aangifte (durft) te doen. Vrouwen zijn gewoon echt niet veilig in Egypte. Het is een schande inderdaad en ik wens niemand dit toe.

29 januari 2014, 11:46

Wij respecteren je mening en willen je absoluut niet de mond snoeren. Gelukkig is iedereen in Nederland vrij zijn mening te delen.
    Zoals wij al hebben aangegeven houden wij de situatie nauwlettend in de gaten en hebben wij zeer intensief contact met onze reisleidster ter plaatse. Zij woont hier al jaren en kan ons een goed beeld geven van de situatie. Het valt niet te ontkennen dat er mistanden zijn in Egypte en dat zullen wij dan ook niet doen. Voor veel mensen blijft Egypte een fijn vakantieland en komen hier nog steeds graag.
  • mariette66
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

1 februari 2014, 21:37

Hoi hoi

Ook wij gaan over 4 weken naar Egypte, en hebben geprobeerd onze reis om te boeken naar een ander land. Ik heb veel gereisd en ben niet bang maar mijn gevoel is toch niet helemaal pluis.
    De rijksoverheid geeft geen negatief reisadvies maar geeft wel aan dat Alle niet-essentiële reizen naar Egypte (inclusief Cairo) worden ontraden. Ik vind het raar dat wij de reis niet mogen omgooien naar een andere reis bestemming. We wilden een aantal excursies gaan doen maar laten dit voor wat het is jammer genoeg. We blijven het jammer vinden dat jullie niet naar jullie vakantiegangers luisteren. Nu voelen wij ons dalijk gevangen op het resort terwijl we wat van het mooie Egypte willen zien.
  • Eline.
    Globetrotter
    Reacties: 718

3 februari 2014, 14:21

Hoi Mariette, tot 6 weken voor vertrek is het mogelijk om jullie vakantie om te boeken naar een andere bestemming. Ik begrijp je bezorgdheid over de situatie in Egypte. Wij bieden alleen Hurghada, El Gouna en Makadi Bay nog aan. Als het echt niet veilig is, laten wij jullie natuurlijk niet op vakantie gaan.

Als je meer informatie wilt over jouw boeking, raad ik je aan om contact op te nemen met het contactcenter op 0900-0290 of via info@sunweb.nl
    Mensen zijn vrolijker als ze op vakantie gaan!
  • Lampenkap
    Nieuwe reiziger

3 februari 2014, 18:06

Pfff sorry hoor,

Maar wat een overdreven reacties allemaal.
    Er is in Sharm el Sheikh vrijwel niks aan de hand.

Mariette,

Ik zie echt geen reden om van je reis af te zien.
    De lokale Egyptenaren zijn juist heel blij met de toeristen,en je word bijna op handen gedragen.
    Lees maar eens goed rond op internet (engelse forums o.a.) en je zal zien dat er van enige onrust niks te merken is.

Dit bijvoorbeeld:

http://www.tripadvisor.com.sg/ShowTopic-g297555-i9225-k7115706-o20-How_safe_is_Egypt_2014_Advice_needed-Sharm_El_Sheikh_South_Sinai_Red_Sea_and_Sinai.html

Ook snap ik van Sunweb niet dat er geen reizen naar Sharm el sheikh aangeboden worden.
    Jammer... Want nu heb ik het bij een ander reisburo geboekt voor begin juni!

Zin in,en laat me echt niet tegenhouden.
    Je kan in amsterdam ook neergestoken worden he.

Beetje naief al die overdreven reacties.

Just my 2 cents
  • mariette66
    Nieuwe reiziger

3 februari 2014, 19:45

Eline bedankt voor je antwoord ik heb al contact gehad met het contactcentrum vorige week maar omdat we binnen de 6 weken voor vertrek zaten kunnen we niet meer omboeken.
    Daarom gaf ik aan dat ik het raar vond dat wij de reis niet mochten omgooien naar een andere reis bestemming. Lampenkap ik denk dat iedereen zijn eigen idee erover heeft en ben blij dat jullie een reis gevonden hebben want Sharm el Sheikh is schitterend. Ik ben al In Egypte geweest en mijn huidige man gaat voor de 1e keer en het is wel zonde dat er verschillende excursies gewoon niet doorgaan. We gaan niet naar dit mooie land om alleen aan het zwembad te zitten of te gaan snorkelen.
  • Lampenkap
    Nieuwe reiziger

3 februari 2014, 21:11

Ja ik reageerde misschien wat fel.
    Maar ik vind sommigen reacties ( ook op andere site,s) wel ietwat overdreven :)

Tuurlijk moet je wellicht wat alerter zijn,maar je moet je niet onveilig gaan voelen nee.

Wat je zegt heb je 100% gelijk in.
    Het moet niet zo zijn dat je alleen maar in het hotel opgesloten zit en 1 of 2 weken lang alleen bij het zwembad zit.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat je gewoon nog de nodige excursies kan doen en je ook gewoon het centrum en dergelijke in man gaan.
  • Lampenkap
    Nieuwe reiziger

3 februari 2014, 21:12

*kan gaan

6 februari 2014, 10:16

mariette66 schreef:

Eline bedankt voor je antwoord ik heb al contact gehad met het contactcentrum vorige week maar omdat we binnen de 6 weken voor vertrek zaten kunnen we niet meer omboeken.
    Daarom gaf ik aan dat ik het raar vond dat wij de reis niet mochten omgooien naar een andere reis bestemming. Lampenkap ik denk dat iedereen zijn eigen idee erover heeft en ben blij dat jullie een reis gevonden hebben want Sharm el Sheikh is schitterend. Ik ben al In Egypte geweest en mijn huidige man gaat voor de 1e keer en het is wel zonde dat er verschillende excursies gewoon niet doorgaan. We gaan niet naar dit mooie land om alleen aan het zwembad te zitten of te gaan snorkelen.

Het klopt dat het helaas niet mogelijk is om om te boeken naar een andere bestemming binnen 6 weken. Op dit moment verwachten wij dat de woestijn excursies en de excursie Cairo niet doorgaan. Onze reisleiding beslist hierover uiteindelijk ter plaatse. Op dit moment ontvangen wij ook veel positieve berichten van onze klanten. We gaan ervan uit dat je een mooie vakantie tegemoet gaat:)
  • RogierBosch
    Nieuwe reiziger

18 februari 2014, 14:20

Ola,

Hoe is het reisadvies op dit moment (Hurgada)? Dit naar aanleiding van aanslag op (toeriste) bus? Begreep dat verschillende landen al aangeven dat toeristen het Resort niet moeten te verlaten...We vertrekken over 3 weken maar zijn erg bezorgd of dit wel een fijne vakantie gaat worden..

19 februari 2014, 10:47

@ RogierBosch: Vanuit de Overheid geldt op dit moment geen negatief reisadvies voor de bestemmingen aan de Rode Zee. Wel is het advies om waakzaam en voorzichtig te zijn, maar de reizen worden niet ontraden. We houden de situatie scherp in de gaten en informeren onze klanten direct als daar reden voor is.

Wil je de vakantie omboeken dan kan dit tot 6 weken voor vertrek. Vertrek je binnen 6 weken, dan kan je de vakantie annuleren tegen annuleringskosten.
  • yvonne87
    Nieuwe reiziger

13 mei 2014, 10:11

Hallo.
    Mijn vriendin ik en onze dochter (1jaar) willen begin september naar egypte. Wat is precies het verschil tussen de plaatsen hurghada, sham el sheikh, el gouna en makadi bay?
    Wij komen vooral voor het strand (mooi snorkelen) en de stad.
    Is het wel veilig om als 2 vrouwen over straat te gaan en naar de stad?
    Groetjes Yvonne

13 mei 2014, 20:49

yvonne87 schreef:

Hallo.
    Mijn vriendin ik en onze dochter (1jaar) willen begin september naar egypte. Wat is precies het verschil tussen de plaatsen hurghada, sham el sheikh, el gouna en makadi bay?
    Wij komen vooral voor het strand (mooi snorkelen) en de stad.
    Is het wel veilig om als 2 vrouwen over straat te gaan en naar de stad?
    Groetjes Yvonne

Leuk dat je van plan bent om naar Egypte te gaan.
    Hurghada
    Hurghada is één van de bekendste plaatsen en erg toeristisch. De meeste hotels liggen direct aan het strand en er is een autovrije boulevard.

Sharm el Sheikh
    Deze bestemming bieden wij niet aan.

El Gouna
    El Gouna staat bekend om de luxe hotels en is perfect om te gaan duiken of snorkelen.

Makadi Bay
    Deze plaats is wat rustiger. Het heeft geen eigen centrum, maar wel wat winkeltjes bij de hotels zelf. Het strand loopt geleidelijk af dus dat is erg fijn.

Tip
    Kijk eens naar de Facebook pagina's van onze reisleiding. Typ hiervoor op Facebook: 'met Sunweb naar Hurghada' bijvoorbeeld. Je kunt vragen stellen aan onze reisleiding maar ook leuke tips nalezen.

Ook leuk is om een nieuw topic aan te maken waarin je kunt vragen naar meningen of tips van andere forum gebruikers;)
  • duca1610
    Nieuwe reiziger

4 juni 2014, 10:11

hallo, graag had ik willen weten hoe ik sunweb had kunnen bereiken ik probeer het nr 0900 vanuit belgie maar krijg te horen dat er geen aansluiting is op het nr dat ik bel .
    heb een reis geboekt naar el gouna .

4 juni 2014, 13:03

@duca1610: Vanuit Belgie kun je bellen naar 003110-2802290. Mijn collega's helpen je graag verder.
  • duca1610
    Nieuwe reiziger

4 juni 2014, 13:05

Linda schreef:

@duca1610: Vanuit Belgie kun je bellen naar 003110-2802290. Mijn collega's helpen je graag verder.

dank je wel :-)

• Erika Nap
    Levensgenieter
    Reacties: 5

9 juni 2014, 00:41

Ben in april nog in El Gouna geweest en het is echt super veilig. Alleen op het vliegveld in Hurghada was iets meer beveiliging dan bij andere reizen naar Egypte, maar in El Gouna merk je helemaal niets van onlusten of gevaar. De lokale bevolking is heel blij met toeristen en doet er ook alles aan om je veilig te laten voelen.
  • Miranda1971
    Nieuwe reiziger

24 juni 2014, 22:38

Zojuist was op het nieuws en op de site van de overheid gesproken over nieuwe terroristische aanslagen in Egypte. Wij zouden 10 juli naar El Gouna gaan. Is dit nu wel veilig?

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen