Home

Vraag: Is er een negatief reisadvies voor Egypte?

184 Reacties
  • Egypte-liefhebber
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

5 september 2016, 14:43

Hallo Aniek88,
    Ik vind het zo jammer - als Egyptefan - dat er telkens over heel Egypte in een reisadvies gepraat wordt. Dat land is 2000 km lang.
    Regelmatig heb ik contact met vrienden in Hurghada. Zowel per telefoon als WhatsApp en Facebook. Als er dreigingen zijn dan is dat bij Sharm-el-Sheikh en Caïro vanuit de Sinaï woestijn. In El Gouna, Hurghada, Marsa Alam, Luxor en Aswan is niets aan de hand. Op dit moment kun je rustig naar deze plaatsen gaan. Mensen daar zijn voor 90% afhankelijk van het toerisme. Ik vind dan ook dat een reisadvies de plaats in Egypte moet aangeven en niet het gehele land.
    Ikzelf ga a.s. zaterdag naar Hurghada.
    Groet, Simon.
  • Reacties: 0

5 september 2016, 15:23

Aniek88 schreef:

Hallo,
    Mijn vriend en ik zijn aan het zoeken voor een zon vakantie in December. We komen toch telkens uit bij Egypte. Vorig jaar zijn we naar Bel Air Azur in Hurghada geweest, hier zouden we heel graag terug willen, maar we durven niet goed. Vorig jaar zijn we ook geweest, toen niets gemerkt van de onrust, maar familie en vrienden waren ongerust en bezorgd.
    Is het aan te raden om te gaan? Is er nog onrust/dreiging?

Ik ben het helemaal met Simon eens Aniek. Egypte is een groot land. Het wordt afgeraden om te reizen naar het noorden van de Sinaï woestijn, de grensstreek met Libië en rondom Sharm el Sheikh heerst vaak ook wel wat onrust. In de bekende badplaatsen zoals Hurghada en El Gouna is niets aan de hand en kun je gewoon heerlijk op vakantie gaan. Hopelijk gaan we je in december weer zien in Hotel Bel Air Azur! :cool:
  • Aniek88
    Levensgenieter
    Reacties: 6

5 september 2016, 20:21

Egypte-liefh... schreef:

Aniek88 schreef:

Hallo,
    Mijn vriend en ik zijn aan het zoeken voor een zon vakantie in December. We komen toch telkens uit bij Egypte. Vorig jaar zijn we naar Bel Air Azur in Hurghada geweest, hier zouden we heel graag terug willen, maar we durven niet goed. Vorig jaar zijn we ook geweest, toen niets gemerkt van de onrust, maar familie en vrienden waren ongerust en bezorgd.

Hallo Aniek88,
    Ik vind het zo jammer - als Egyptefan - dat er telkens over heel Egypte in een reisadvies gepraat wordt. Dat land is 2000 km lang.
    Regelmatig heb ik contact met vrienden in Hurghada. Zowel per telefoon als WhatsApp en Facebook. Als er dreigingen zijn dan is dat bij Sharm-el-Sheikh en Caïro vanuit de Sinaï woestijn. In El Gouna, Hurghada, Marsa Alam, Luxor en Aswan is niets aan de hand. Op dit moment kun je rustig naar deze plaatsen gaan.
    Ikzelf ga a.s. zaterdag naar Hurghada.
    Groet, Simon.

Hallo Simon,
    Fijn om te lezen dat er inderdaad geen dreiging is. Mijn visie is inderdaad ook dat het overal mis kan gaan, al ga je een dagje naar Amsterdam toe. Maar eens mijn vriend overhalen :)
    Veel plezier!
  • Aniek88
    Levensgenieter
    Reacties: 6

5 september 2016, 20:23

Hallo Tessa,
    Ik merkte vorig jaar inderdaad ook niets van eventuele dreigingen. Het zou toch jammer zijn als deze mooie resorts failliet gaan doordat mensen te bang zijn.

Tessa schreef:

Aniek88 schreef:

Hallo,

Ik ben het helemaal met Simon eens Aniek. Egypte is een groot land. Het wordt afgeraden om te reizen naar het noorden van de Sinaï woestijn, de grensstreek met Libië en rondom Sharm el Sheikh heerst vaak ook wel wat onrust. In de bekende badplaatsen zoals Hurghada en El Gouna is niets aan de hand en kun je gewoon heerlijk op vakantie gaan. Hopelijk gaan we je in december weer zien in Hotel Bel Air Azur! :cool:

• denaessens
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

11 januari 2017, 15:15

Is het op dit moment veilig om naar sharam el sheikh te vliegen?
  • Reacties: 0

11 januari 2017, 15:25

Hi denasessens,

Je kunt het beste even een kijkje nemen op site van de Rijksoverheid qua reisadviezen! :$

Wij bieden Sharm El Sheikh helaas nog niet aan..
  • AroundMyRoom
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

27 februari 2017, 07:53

Ik kom al jaren in Hurghada, niets aan het handje, en mocht je wat politie autos met wat geweren zien: dat is normaal :-) Met 1 vakantie ooit 1 tank gezien en die stond bij de bank geparkeerd. Ik ga in juli met het gezin weer lekker duiken.
  • Avanhamburg
    Levensgenieter
    Reacties: 10

4 mei 2017, 01:11

In reactie op: is het veilig om naar Egypte te reizen? Het antwoord is volgens Sunweb ja, volgens hen bestaat er geen negatief reisadvies. Let wel: in vele omringende landen is WEL degelijk een negatief reisadvies afgegeven!
  • kdeboer
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

21 oktober 2017, 13:40

Is het wel veilig in Egypte??? wij gaan naar Marsa Alam is dat een veilig te noemen omgeving rond de kerstdagen??

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen