Home

Vraag: Is er een negatief reisadvies voor Egypte?

181 Reacties
  • monique.kooijman.9 Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

2 augustus 2013, 14:26

is er een negatief reisadvies voor Egypte?
  • JudithT
    Globetrotter
    Reacties: 264

2 augustus 2013, 15:17

Welkom op het forum Monique!

Er is geen negatief reisadvies voor Egypte. We houden over de situatie nauw contact met onze reisleiding ter plaatse. Zij geven aan dat in de badplaatsen weinig te merken is van de onrust. Ik ben in juli zelf nog in Egypte geweest en heb hier ook weinig van gemerkt.

Veel plezier nog op het forum! :)
    Als ik een atlas opensla, reis ik in gedachte.
  • jan.curfs
    Nieuwe reiziger

14 augustus 2013, 18:11

Beste,

Ik ben van België en op de Belgische televisie raden ze momenteel af om naar Egypte te reizen, zelfs niet naar de toeristische zones zoals El Gouna.
    Mocht er ooit vanuit de overheid een negatief reisadvies komen, wat er nu wel zit aan te komen, kunnen wij dan ons volledig bedrag terugvorderen?
    Zo ja, hoe lang duurt het eer we dit geld terug krijgen? Want we zouden wel graag een andere vakantie boeken dan.

Mvg,

Jan Curfs
  • frans.mazeland
    Nieuwe reiziger

14 augustus 2013, 19:03

hallo we willen morgen vertrekken naar hurghada is dit nog veilig ?

Gr Frans
  • iris.verhoeven.35
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

15 augustus 2013, 00:02

Hallo, wij hebben voor 10 september 15 dagen een reis geboekt naar hurganda in egypte. Mijn vraag is nu natuurlijk hoe het met de veiligheid gesteld is en of wij dan ook last gaan hebben van de avondklok die nu ingevoerd is op egypte. Wat zijn anders de mogelijkheden van bijv. De reis afzeggen en ons geld terug of bijv. De reis omboeken naar een an
    der land??
  • Sandra
    Globetrotter
    Reacties: 311

15 augustus 2013, 13:53

Goed dat je dit vraagt.

Op het moment dat er een negatief reisadvies wordt afgegeven dan is het mogelijk om je reis zonder kosten om te boeken of te annuleren. Er wordt dan door Sunweb contact met je opgenomen. Dit is dan alleen van toepassing als er een negatief reisadvies is. Dit kan je nakijken op de site van Ministerie van Buitenlandse zaken. Ik weet niet waar dit op internet wordt vermeld in België.

Wij houden de situatie dagelijks erg goed in de gaten.

Als je droomt van reizen, reis je al
  • elise
    Levensgenieter
    Reacties: 7

16 augustus 2013, 08:05

Best Forum, ik zie hier nu al enkele dagen vragen staan over de veiligheid in Egypte. Mensen kopen voor veel geld een reis en eenzijdig annuleren kost ons, jullie klanten dus, veel geld. Misschien kunnen jullie op een forum mensen een antwoord geven en niet 2 a 3 dagen of soms wel meer, laten wachten. Sommige hebben deze tijd niet meer omdat hun reisdatum dringt ..
    Vandaag gelezen dat de Scandinavische landen en de VS al hun inwoners oproept en terug haalt, hoe zit dat met Nederland ? Ik moet zeggen dat ik niet sta te popelen om die kant op te gaan met het vooruitzicht dat je niet veilig bent en een avondklok hebt. Hoe verder en zijn er alternatieven voor ons. Kunnen we een reis omzetten naar een ander land ?
  • LindaLinda
    Moderator
    Reacties: 1155

16 augustus 2013, 12:25

Ik begrijp dat jullie dit vraagt Iris en Elise.

De reisleiding ter plaatse houdt voor ons de situatie scherp in de gaten. Wij hebben elke dat contact met hun. Op dit moment is het in Egypte onrustig. Echter, is er nog altijd nauwelijks iets te merken in de toeristenoorden.

Op dit moment gaan alle reizen naar Egypte dan ook gewoon door.

De sfeer in de hotels in Hurghada en Sharm El Sheik is goed, deze hotels zijn zoals altijd goed beveiligd.
    El Gouna en Makadi Bay merken helemaal niets van de onrusten. Deze plaatsen zijn altijd afgesloten voor de buitenwereld. Er zijn slagbomen en beveilingsmedewerkers bij de entree van de plaast. Deze zijn bij wijze van spreken voor de Egyptenaren gesloten gebied.

Vertrek je buiten 6 weken, dan is het mogelijk jouw vakantie om te boeken. Hiervoor berekenen wij de eventuele meerkosten voor de nieuwe reis.

Er is al een bestaand topic over Egypte. Jullie vragen verplaats ik dan ook daar heen. Zo blijft het overzichtelijk.
    De wereld is een boek, wie niet reist, leest enkel 1 bladzijde.
  • elise
    Levensgenieter

16 augustus 2013, 13:15

Hallo, de sfeer is goed in de hotels .. maar ik ga niet alleen voor een hotel op vakantie. Ik wil ook Sharm el Sheikh zien en de stad .. ik wil op vakantie en niet 3 weken binnen opgesloten zitten. Ik zit ook niet in El Gouna of Makadi Bay en dit is weer zo´n algemene reactie. Wat schieten jullie gasten hiermee nou op ?
  • LindaLinda
    Moderator
    Reacties: 1155

16 augustus 2013, 14:52

Dit is wat wij doorkrijgen van onze reisleiding ter plaatse Elise.
    Wat is jouw boekingsnummer? Ik neem graag telefonisch contact met je op hierover.
    De wereld is een boek, wie niet reist, leest enkel 1 bladzijde.
  • elise
    Levensgenieter

16 augustus 2013, 17:47

1828399. 3 weken Sharm. Kijk 1 weekje is overheen te komen, dan vermaak je je in een Resort wel. Maar je gaat overdag de straat niet op, te heet dus dat wordt altijd na 19 uur en met een avondklok zit je dus verplicht vast en dat wil ik niet. Boek ons dan maar over naar Griekenland naar een hotel van dezelfde klasse voor 3 weken.
  • elise
    Levensgenieter

16 augustus 2013, 17:55

• pdekoster
    Nieuwe reiziger

16 augustus 2013, 18:17

Het wordt ontraden, maar dit is nog steeds geen algeheel negatief reisadvies.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/classificatie-reisadviezen
  • wil.vandenacker
    Levensgenieter

16 augustus 2013, 18:51

Het word ontraden, maar wil dit zeggen dat als ik nu iets andrs wil dat ik zelf voor de kosten op moet draaien?
    Zon en zee aanbidder
  • ingrid.desteene
    Nieuwe reiziger

16 augustus 2013, 20:07

Wat met reizen naar egypte
  • charlene.brison
    Nieuwe reiziger

16 augustus 2013, 20:08

Op het nieuws stond er dat je bij neckermann en corendon je geld terug kunt krijgen en dat ze alle reizen voor een bepaald tijd hebben geannuleerd. Hoop dat ze dit ook bij sunweb doen!
  • sander.k
    Nieuwe reiziger

17 augustus 2013, 07:43

Op de site van rijksoverheid:

"Alle reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden

Laatst gewijzigd op: 16-08-2013 | Nog steeds geldig op: 17-08-2013

In het reisadvies Egypte zijn de rubrieken 'Actualiteiten' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.

Actualiteiten
    Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden. Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen of hun verblijf nog langer noodzakelijk is.

Gelet op de onzekere veiligheidssituatie worden niet-essentiële reizen naar de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba ontraden."

Belgie en Duitsland hebben nu een negatief reisadvies uitgegeven voor heel Egypte.
    Tevens hebben andere touroperators hieraan gehoor gegeven.

Bij Sunweb blijft het tot nu toe erg stil...
  • wil.vandenacker
    Levensgenieter

17 augustus 2013, 09:13

Zojuist contact gehad met Sunweb, wij vertrekken op 10 september en er is geen negatief reis advies. Dat houd dus in 40% annulering/overboekkosten. Ongeveer 1100€, dus we gaan nog steeds naar Egypte.
    Zon en zee aanbidder
  • elise
    Levensgenieter

17 augustus 2013, 09:22

Wat een idioterie, alle "grote" reisketens houden de reizen tegen tot 31 augustus. Reden om NOOIT meer te boeken met Sunweb als dit waar is .. belachelijk !
  • charlene.brison
    Nieuwe reiziger

17 augustus 2013, 10:06

wil.vandenacker schreef:

Zojuist contact gehad met Sunweb, wij vertrekken op 10 september en er is geen negatief reis advies. Dat houd dus in 40% annulering/overboekkosten. Ongeveer 1100€, dus we gaan nog steeds naar Egypte.

meen je niet! wij vertrekken volgende week. Maar sinds gister begonnen we te overwegen of het wel verstandig is :S
  • elise
    Levensgenieter

17 augustus 2013, 10:55

Wij zijn zonet, kosteloos, omgeboekt en vertrekken op dezelfde dag naar Turkije naar een zelf voorgesteld hotel.
    Erg blij en zeer tevreden.
    Thx Sunweb !
  • Sandra
    Globetrotter
    Reacties: 311

17 augustus 2013, 11:16

Ik begrijp jullie opmerkingen. Graag geef ik jullie ene update van ons standpunt in de situatie Egype:

Er zijn veel vragen over de situatie in Egypte. Wij houden de situatie dagelijks in de gaten. Op dit moment is er geen negatief reisadvies afgegeven.
    Dit houdt in dat onze vluchten nog gewoon gaan.

Wij hebben regelmatig contact met instanties en onze reisleiding. Op dit moment is er nog geen negatief reisadvies. Wel hebben wij ons standpunt met betrekking tot de boekingen aangepast.
    De boekingen met vertrek tot en met 24 augustus mogen kosteloos worden geannuleerd of omgeboekt worden naar een andere bestemming.

Vanaf komende maandag 19 augustus bekijken wij de situatie opnieuw en passen indien nodig ons standpunt aan voor latere vertrekken.

Fijn weekend!
    Als je droomt van reizen, reis je al
  • sander.k
    Nieuwe reiziger

17 augustus 2013, 11:55

Dank Sandra....ik zal het in de gaten houden.
  • wil.vandenacker
    Levensgenieter

17 augustus 2013, 12:57

Elise, wanneer ga je
    Zon en zee aanbidder
  • priscilla.reppel
    Nieuwe reiziger

17 augustus 2013, 14:33

elise schreef:

Hallo, de sfeer is goed in de hotels .. maar ik ga niet alleen voor een hotel op vakantie. Ik wil ook Sharm el Sheikh zien en de stad .. ik wil op vakantie en niet 3 weken binnen opgesloten zitten. Ik zit ook niet in El Gouna of Makadi Bay en dit is weer zo´n algemene reactie. Wat schieten jullie gasten hiermee nou op ?

zo denken wij er ook over, ik ga niet 13 dagen op resort zitten en nu krijg je maar 60% van je geld terug.
    Te belagelijk gewoon overal is negatief reisadvies en hier krijg je je geld niet terug. vind dit echt schandalig mijn vakantie is weer verziekt
  • iris.verhoeven.35
    Nieuwe reiziger

17 augustus 2013, 16:27

wil.vandenacker schreef:

Ik zit met hetzelfde probleem, en dan puur om het feit dat het in Hurganda nog niet rommelt kan de reis niet gewijzigd worden.Ik wil ook niet de gehele dag op het resort moeten blijven omdat je er niet weg kan. Ik zou ook graag mijn reis om willen laten boeken.... maar ben dan grotendeels van me geld kwijt.. Dat sunweb je niet eens hierin tegemoet komt vind ik erg... Na jarenlang met sunweb op vakanties geweest te zijn geweest valt dit vies tegen... overweeg nu ook om naar een andere maatschappij te gaan bij een volgende boeking, met meer zekerheid in het geval dat....

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)