Home

Beantwoord: Single reizen in Griekenland

9 Reacties
  • erna.bakker.5 Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 0

18 maart 2014, 13:23

Ik overweeg om dit jaar alleen naar Griekenland te gaan. Wie heeft hier ervaring mee. En word je als single niet weggestopt in een klein kamertje of achteraf appartement met een onprettig uitzicht.
    Gemarkeerd als antwoord: op 19 maart 2014, 12:18

Leuk dat je interesse hebt in een vakantie naar Griekenland.

Veel accommodaties in Griekenland hebben kamers of appartementen voor 1 persoon. Je kunt gemakkelijk via de zoek en boek functie op onze website zoeken naar 1 persoons kamers of appartementen. Als je deze link opent zie je welke accommodaties te boeken zijn voor 1 persoon.

Zijn er reizigers die een ervaring hebben met alleen reizen? Laat je reactie achter op ons forum.

Bekijk origineel
  • Antwoord
    Reacties: 0

19 maart 2014, 12:18

Leuk dat je interesse hebt in een vakantie naar Griekenland.

Veel accommodaties in Griekenland hebben kamers of appartementen voor 1 persoon. Je kunt gemakkelijk via de zoek en boek functie op onze website zoeken naar 1 persoons kamers of appartementen. Als je deze link opent zie je welke accommodaties te boeken zijn voor 1 persoon.

Zijn er reizigers die een ervaring hebben met alleen reizen? Laat je reactie achter op ons forum.
  • kafelonia
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 5

24 maart 2014, 21:18

Ik reis vaak als single. Aangezien groep single (strand) organisaties erg prijzig zijn en me alleen ook wel kan vermaken kies ik bijv. voor Sunweb. 3 mei ga ik naar Mega lakos en dit appartement was vorige maand erg goedkoop voor 1 persoon. Nu 50 euro duurder. De omschrijving van de kamers zijn duidelijk bij Sunweb, het heeft mij nog nooit teleurgesteld.
  • Reacties: 0

25 maart 2014, 10:47

Leuk dat je naar Mega Lakos op vakantie gaat!

Wij horen graag jouw ervaringen als je weer terug bent :)
  • Cindy1969
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

22 april 2014, 21:13

Ik heb ook goede ervaringen met alleen reizen naar Griekenland. Sunweb heeft tenminste ook redelijke prijzen voor 1 persoon (je betaalt wel meer naar verhouding, maar niet het dubbele)
    En ben graag op mezelf dus georganiseerde single reizen trekken me ook niet.
    2 jaar achter elkaar naar Tigaki geweest, Akti Dimis, daar een heerlijke appartementje gehad, geen verschil ook met de andere appartementen. En a.s. eind augustus ga ik een weekje naar Agios Sostis, Lithakia Beach (als ik het goed schrijf zo uit mijn hoofd...) op Zakynthos. Hopelijk is dat net zo fijn.
  • Reacties: 0

23 april 2014, 13:44

Hoi Cindy,

Wat leuk dat je je ervaringen met ons deelt!

Zijn er nog meer reizigers die een (goede) ervaring hebben alleen op reis? Laat je reactie achter op ons forum:)
  • Dame
    Nieuwe reiziger

17 mei 2015, 13:20

zijn er nog mensen recent alleen naar Griekenland geweest? Ik wil ook zo graag maar ik vind het een drempel maar de alleenstaande reizen vind ik ook prijzig. Dus ben benieuwd of iemand zijn of haar recente ervaring wilt delen.
  • Stefanie2512
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

26 maart 2016, 14:51

Hallo Dame,

Ik ben eind augustus/begin september voor het eerst alleen op vakantie geweest. Ik heb een vakantie geboekt naar Corfu, Appartementen Sunflower. Best spannend zo'n eerste keer. Ik heb met opzet gekozen voor een kleinschalig complex waar je goed kan eten (Zoover) en dat niet te ver lag van het centrum en strand, maar toch rustig. Het complex wordt geleid door Ingrid, Petros en Heleen.

Ik heb een aantal keer aan het zwembad gelegen en één keer aan het zandstrand van Agios Gordios. Verder heb ik een groot gedeelte van de vakantie een auto gehuurd en ben eropuit getrokken. Het was héérlijk! Mooie stranden ontdekt, leuke kleine plaatsjes gezien, prachtige natuur en lekker gegeten. Leuke tips gekregen van Heleen.

Ik ben s’avonds één keer uit eten geweest in Agios Gordios, maar ik voelde mij daar toch wat ongemakkelijk bij. Omdat Ingrid goed (Grieks) kan koken, heb ik het verder niet gemist.

Ook ik moest eerst een drempel over, maar heb een hele fijne vakantie gehad. Ik ben al druk bezig om ook voor dit jaar weer een leuke bestemming te vinden. :)

1 bijlage

• Roza
    Nieuwe reiziger

5 april 2016, 10:54

Ik heb goede ervaringen met alleen reizen naar appartement Aiolos in Kokkari op Samos. Het is kleinschalig en vaak zijn er nog wel meer singles. De ligging is heel gunstig (strand en goed restaurant aan de overkant en 5 min. lopen naar het centrum). De eigenaar en zijn vrouw zijn heel aardig.
    Een andere plek waar je gerust in je eentje heen kan is hotel Eva Beach in Nidri op Lefkas. Het ligt direct aan het strand en ook vlakbij het centrum. Gezellig hotel. Ga er alleen niet in het hoogseizoen heen, want het strandje voor het hotel is niet zo groot.
    Als je een kamer of appartement krijgt dat je niet bevalt, vraag dan gerust om een andere kamer of appartement. Vaak kan dat wel.
    Alleen uit eten gaan in Griekenland kan prima, de Grieken zijn over het algemeen vriendelijk en gastvrij en kijken nergens van op.
  • Jozua
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

11 november 2018, 16:02

Ik ben afgelopen jaar alleen op vakantie geweest naar Kos. Je wordt hierbij niet ergens in een kamertje achteraf gestopt. Behandeling is het zelfde bij jou als bij alle andere gasten. Zelf ben ik naar Ramira Beach geweest. Al het personeel doet er alles aan om het je naar de zin te maken, wat ze ook elke dag weer lukt. Het is dus prima te doen om alleen op vakantie te gaan.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen