Home

Beantwoord: Vlucht naar Chios - 2017

7 Reacties
  • tommy Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 0

2 januari 2017, 17:47

hoe gaan we dan naar chios
    Gemarkeerd als antwoord: Tessa op 3 januari 2017, 11:52

Beste Tommy, leuk dat je interesse hebt in een vakantie naar Chios. Je vliegt met Transavia van Amsterdam naar Lesbos. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. De transfer is inclusief indien je ook de accommodatie bij Sunweb geboekt hebt. De transfertijden vanuit Lesbos zijn als volgt:

Lesbos luchthaven naar de haven van Mytilini - ongeveer 15 minuten
    Ferry van Lesbos naar Chios - ongeveer 2 uur en 30 minuten (afhankelijk van ferry)
    Transfer van Chios (haven) naar de volgende plaatsen:
    Agia Fotini - ongeveer 35 minuten
    Chios-stad - ongeveer 15 minuten
    Emporios - ongeveer 60 minuten
    Karfas - ongeveer 15 minuten
    Lilikas - ongeveer 50 minuten
    Mega Limnionas - ongeveer 30 minuten
    Vouno - ongeveer 45 minuten
    Vrondados - ongeveer 20 minuten
    Vokaria - ongeveer 50 minuten

Bekijk origineel
  • TessaTessa Antwoord
    Moderator
    Reacties: 2468

3 januari 2017, 11:52

Beste Tommy, leuk dat je interesse hebt in een vakantie naar Chios. Je vliegt met Transavia van Amsterdam naar Lesbos. Deze vlucht duurt ongeveer 3 uur en 30 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb. De transfer is inclusief indien je ook de accommodatie bij Sunweb geboekt hebt. De transfertijden vanuit Lesbos zijn als volgt:

Lesbos luchthaven naar de haven van Mytilini - ongeveer 15 minuten
    Ferry van Lesbos naar Chios - ongeveer 2 uur en 30 minuten (afhankelijk van ferry)
    Transfer van Chios (haven) naar de volgende plaatsen:
    Agia Fotini - ongeveer 35 minuten
    Chios-stad - ongeveer 15 minuten
    Emporios - ongeveer 60 minuten
    Karfas - ongeveer 15 minuten
    Lilikas - ongeveer 50 minuten
    Mega Limnionas - ongeveer 30 minuten
    Vouno - ongeveer 45 minuten
    Vrondados - ongeveer 20 minuten
    Vokaria - ongeveer 50 minuten
    ~Turn your dreams into reality~
  • joli
    Levensgenieter
    Reacties: 5

9 januari 2017, 09:44

Goede dag. De heenvlucht is vroeg in de ochtend. Dus vliegen en varen op die dag is goedte doen.
    Hoe is dat met de terugreis?
    Dan heb je ook eerst die bootreis. Is er al zo voeg een afvaart ?
    Mvg
  • Linsey.Linsey.
    Moderator
    Reacties: 328

9 januari 2017, 12:52

Hoi Joli,

Goed dat je het vraagt!

Dat is inderdaad vroeg, maar wij proberen hier altijd zo goed mogelijk rekening mee te houden. Dat het voor iedere klant tot in de puntjes is geregeld. ;)
    Traveling. It leaves you speechless, then turns you into a storyteller.
  • amarna
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

29 mei 2017, 13:13

Wij gaan 21 augustus naar Chios en 4 September weer terug.
    Ik kan op de ferrysites alleen een afvaart van Mitilini naar Chios vinden op 21 augustus om 20.00 uur 's avonds. Blijft de vlucht 's ochtends vroeg of wordt dit aangepast aan de ferrytijden?
    Of komt er in het hoogseizoen een overtocht bij?
  • DyanthawDyanthaw
    Moderator
    Reacties: 496

29 mei 2017, 13:21

amarna schreef:

Wij gaan 21 augustus naar Chios en 4 September weer terug.
    Ik kan op de ferrysites alleen een afvaart van Mitilini naar Chios vinden op 21 augustus om 20.00 uur 's avonds. Blijft de vlucht 's ochtends vroeg of wordt dit aangepast aan de ferrytijden?
    Of komt er in het hoogseizoen een overtocht bij?

Hoi Amarna, wanneer de vlucht niet aansluit op de ferrytijd, boeken wij een overnachting voor jullie op Lesbos. Wanneer dit zo is, wordt er vanzelf contact met je opgenomen.

Fijne middag!
    Travel as much as you can. As far as you can. As long as you can. Life is not meant to be lived in one place.
  • Alex2401
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

4 juni 2017, 18:51

Ik zal proberen niet al te boos te doen, maar waarom communiceren jullie niet dat de boot vanaf Lesbos naar Chios pas rond 8 uur in de avond vertrekt, terwijl het vliegtuig ruim voor de middag landt?
    Ik reis met een kind van 4 die ik in alle vroegte uit zijn bed moet halen om op tijd op Schiphol in te checken/boarden/aanwezig te zijn en dan blijkt uit een forum dat de boot naar Chios dus pas rond 20.00 uur vertrekt?
    Dat betekent dus dat mijn kind van 4 dan pas na 22!!!!!!! uren in de studio naar bed kan (om 02.00 uur opstaan en pas tegen middernacht in de studio aankomen).
    Heel kwalijk. Als ik dit eerder zou hebben geweten, dan zou ik een andere manier hebben gezocht om naar Chios te komen, al dan niet via Athene.

Ik ben enorm teleurgesteld en probeer mij te beheersen, maar vorig jaar werd er bij ons ook al een foutje gemaakt en dat terwijl wij al de laatste jaren via Sunweb reizen....
    Mijn vrouw komt er al bijna 20 jaar, ik iets minder, maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt.
    Twee hele dagen reizen voor een Europese vakantie.
    Belachelijk.
    En ronduit schandalig wat betreft de communicatie vanuit Sunweb, ik denk dat wij volgend jaar eens om ons heen gaan kijken.
  • TessaTessa
    Moderator
    Reacties: 2468

5 juni 2017, 13:43

Alex2401 schreef:

Ik zal proberen niet al te boos te doen, maar waarom communiceren jullie niet dat de boot vanaf Lesbos naar Chios pas rond 8 uur in de avond vertrekt, terwijl het vliegtuig ruim voor de middag landt?
    Ik reis met een kind van 4 die ik in alle vroegte uit zijn bed moet halen om op tijd op Schiphol in te checken/boarden/aanwezig te zijn en dan blijkt uit een forum dat de boot naar Chios dus pas rond 20.00 uur vertrekt?
    Dat betekent dus dat mijn kind van 4 dan pas na 22!!!!!!! uren in de studio naar bed kan (om 02.00 uur opstaan en pas tegen middernacht in de studio aankomen).
    Heel kwalijk. Als ik dit eerder zou hebben geweten, dan zou ik een andere manier hebben gezocht om naar Chios te komen, al dan niet via Athene.

Ik ben enorm teleurgesteld en probeer mij te beheersen, maar vorig jaar werd er bij ons ook al een foutje gemaakt en dat terwijl wij al de laatste jaren via Sunweb reizen....
    Mijn vrouw komt er al bijna 20 jaar, ik iets minder, maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt.
    Twee hele dagen reizen voor een Europese vakantie.
    Belachelijk.
    En ronduit schandalig wat betreft de communicatie vanuit Sunweb, ik denk dat wij volgend jaar eens om ons heen gaan kijken.

Beste Alex, ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Op onze website vermelden wij het volgende: "Houd er rekening mee dat de ferry één keer per dag vaart en dat het voor kan komen dat je hierdoor langer op Lesbos dient te verblijven." In dit geval landt de vlucht inderdaad om 12.00 uur en vertrekt de ferry om 20.00 uur. Gedurende de middag heb je dan vrije tijd in Mytilini. Er is ook een gelegenheid waar je je bagage kwijt kunt zodat je deze niet continue bij je moet houden. Wij begrijpen dat dit niet ideaal is, maar wij zijn van mening dat we dit duidelijk op onze website vermelden dat je hier rekening mee moet houden als je kiest voor de bestemming Chios. Een andere vlucht of ferry is er helaas niet.
    ~Turn your dreams into reality~

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)