Home

Vraag: Wandelen en fietsen op Karpathos of Rhodos?

2 Reacties
  • HendrikJan Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 0

13 oktober 2017, 11:41

We gaan al jaren naar Griekenland op vakantie, maar het is voor ons vaak moeilijk om iets geschikts te vinden. Volgend jaar zouden we graag het eiland Karpathos of het eiland Rhodos bezoeken. Nu is mijn vraag is daar iets wat aan ons verlanglijstje voldoet?
    Hieronder staat ons verlanglijstje.
    • We willen in een appartement
    • We willen niet te ver van zee en ook niet te ver van een plaats (max. 1 km.)
    • We willen graag wandelen. Maar door de handicap van mijn vrouw mag het niet al te steil zijn.
    • We willen graag fietsen. Maar door de handicap het liefst op een E-bike (scooter kan ook)
    • In de plaats waar we verblijven moeten wel wat restaurants en winkels zijn.
    Mocht er op Karpathos of Rhodos geen geschikt appartement zijn, waar in Griekenland is dat wel?
  • TessaTessa
    Moderator
    Reacties: 2468

13 oktober 2017, 15:51

Beste Hendrik Jan, wat leuk dat jullie interesse hebben in een vakantie naar Griekenland. Ik ben zelf niet bekend op Rhodos of Karpathos dus ik ga het voor je navragen bij onze reisleiding ter plaatse. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Zijn er forumleden die tips hebben? Deel het hier!
    ~Turn your dreams into reality~
  • TessaTessa
    Moderator
    Reacties: 2468

17 oktober 2017, 11:32

Van de reisleiding op Karpathos hebben we al een heel enthousiast bericht gekregen Hendrik Jan! :D

Karpathos is een echt wandeleiland. Er zijn hier groepswandelingen mogelijk met een gids, maar verder zijn er ook genoeg routes die je zelf op eigen houtje kunt doen. Er zijn wandelboekjes van Karpathos en ook online zijn wandelroutes te vinden.
    Fietsen wordt hier bijna niet gedaan, omdat Karpathos daar te bergachtig voor is. Dan zou je bij een echte mountainbike uitkomen, dat wordt wel gedaan, maar is voor de echte sportievelingen. Ook heb je hier geen E-bikes. Uiteraard wel scooters om een mooie tour mee te maken.

Als jullie voor Karpathos kiezen en restaurants en winkels om je heen willen hebben, kun je het beste voor het plaatsje Pigadia (is Karpathos-stad) gaan. Qua appartement vind ik heel erg moeilijk om iets aan te raden omdat ik totaal geen idee heb wat het jullie budget voor de vakantie is.
    Misschien is Appartement Romantica, Appertement Sunrise of Appartement Pigadia Bay wat voor jullie. Deze zijn erg goed gelegen. Potideon Bay is ook perfect gelegen en is een wat luxere accommodatie!
    ~Turn your dreams into reality~

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)