Home

Vraag: Ruimbagage

3 Reacties
  • Supermamma1970 Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 0

26 augustus 2018, 14:25

Goedendag heb vakantie geboekt turkije alanya we zitten eral maar nu is mijn vraag ik heb vernomen dat onze ruimbagage van 20 kilo vrij in onze ticket zit bij pegagus bij in checken in amsterdam schiphol zij het personeel dat het inbegrepen zat en begreep niet dat we moesten betalen ik heb deie keer 15 euro betaald voor 20 kilo ivm drie personen dus mijn vraag hoe Zit dat want heb ook gegoogled naar pegagus en het Staan op internet met vriendelijke groet supermamma .
  • Joya
    Globetrotter
    Reacties: 940

26 augustus 2018, 18:31

Wat heerlijk dat je op vakantie bent in Turkije. Ik snap dat er wat verwarring ontstond. Het personeel heeft je tijdens het inchecken onjuiste informatie gegeven. :(

Ik heb als mede-vakantiegast even met je meegekeken. Bij een rechtstreekse boeking van een vlucht bij Pegasus, kun je uit verschillende tickets en tickettarieven kiezen met bijvoorbeeld een gewicht aan ruimbagage van 0 kilo, 15 kilo of 20 kilo. Boek je een pakketreis via Sunweb dan val je dus eigenlijk in het basispakket waarbij handbagage is inbegrepen en de ruimbagage kan worden bijgeboekt.

Via de volgende link kun je e.e.a. hiervan vinden bij Pegasus. Als je rechtstreeks had geboekt, zijn er diverse mogelijkheden. Misschien heb je dit ook al gezien?
    https://www.flypgs.com/nl/ons-reisbureau/andere-reisdiensten/vlucht-pakketten#business-flex

Via deze link wordt aangegeven welke tarieven je betaalt via Sunweb (omdat je dan in het basistarief valt zonder inclusieve ruimbagage). Zo blijft de reissom zo laag mogelijk voor mensen die bijvoorbeeld met alleen handbagage reizen. Als je even naar beneden scrolt, zie je de Pegasus tarieven via Sunweb voor ruimbagage bij een pakketreis.
    https://zon.sunweb.nl/reisinfo/vluchten.htm#bagage

Ps. Morgen zal iemand van Sunweb waarschijnlijk nog wel even reageren op je berichtje. :)

Nog een super fijne vakantie,
    groetjes van Joya :cool:
  • IlaisaIlaisa
    Moderator
    Reacties: 30

27 augustus 2018, 13:03

Beste Supermamma1970,

De informatie die Joya eerder heeft aangegeven is inderdaad juist.

Het heel erg vervelend dat er verkeerde informatie is verstrekt tijdens het inchecken bij de balie :(

Als de vluchten zijn ingeboekt via een reisorganisatie, dan is de ruimbagage helaas niet bij de prijs inbegrepen. Dit kan je nog tegen een toeslag bijboeken.

Voor de terugreis wil ik je adviseren om dit via de reisleiding nog bij te boeken.

Ik wens je hierbij een prettige vakantie! :D
  • Joya
    Globetrotter
    Reacties: 940

27 augustus 2018, 15:53

Hoi Ilaisa,

Fijn dat je ook nog even hebt gereageerd namens Sunweb.
    De vraagsteller hoeft gelukkig geen ruimbagage ter plaatse meer bij te boeken
    want ze gaf al aan dat ze voor 3 personen allemaal 20 kilo heeft geboekt
    en betaald via jullie. Ze vroeg zich alleen af of dit wel terecht was. :)

Werk-ze en groetjes van Joya :cool:

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen