Home

Vraag: Onrust in Turkije: persoonlijke ervaringen

3 Reacties
  • Petronella72 Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

3 januari 2017, 11:09

In de schoolvakantie in april zouden wij graag een resort boeken in de buurt van Belek om met de kinderen heen te gaan.

Nu zou ik graag ervaringverhalen horen van mensen die vrij onlangs in deze omgeving zijn geweest. Is het onrustig in die regio? Merk je überhaupt wat van die onrust? En is het veilig?

Met vriendelijke groeten,

Petronella
  • TessaTessa
    Moderator
    Reacties: 2347

3 januari 2017, 14:52

Beste Petronella, ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Het reisadvies voor Turkije vanuit de Rijksoverheid is al enige tijd ongewijzigd. Reizen naar het grensgebied met Syrie en Irak worden afgeraden. In de rest van het land zijn er veiligheidsrisico's maar dat is eigenlijk al jaren het geval. Van menig reiziger heb ik gehoord dat ze in 2016 van een prima vakantie hebben kunnen genieten in één van de badplaatsen. Je merkt hier ook niets van de onrust elders in het land.

Zijn er meer forumleden die hun ervaringen willen delen? Doe het hier!
    ~Not all those who wander are lost~
  • Ellen1970
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

23 januari 2017, 09:51

Wij zijn vorig jaar in Side geweest, een week na de coupe. Voordat wij gingen hebben wij contact gehad met 2 personen van het animatieteam en met een Turkse vrouw die in Nederland woont, maar ook in Alanya een huis heeft en daar ook heen ging op vakantie. Allemaal vertelden ze ons dat het veilig was om te komen en dat je er daar niks van merkte. Dit was ook zo. Wij hebben een fantastische vakantie gehad.
    Probeer de angst van je af te zetten. Want tegenwoordig ben je nergens echt meer veilig. Probeer grote groepen en drukke gebieden te vermijden.
  • Petronella72 Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

14 maart 2017, 22:42

Wij hebben van het weekend toch onze reis nog omgeboekt naar Ibiza. Misschien achteraf onnodig, maar wij hadden er geen goed gevoel bij.....

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)