Home

Beantwoord: Turkije: huidige situatie reden tot omboeken/annuleren? maart 2017

27 Reacties
  • Janssen Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 1

12 maart 2017, 00:15

Is het nu wel verstandig om van de zomer naar turkije op vakantie te gaan. Wij hebben al geboekt. Wat kost het ons als wij nu annuleren. Vind het namelijk niet verstandig veilig naar turkije op vakantie te gaan
    Gemarkeerd als antwoord: Gmvasseur op 13 maart 2017, 11:57

Dit is een reactie van sunweb gegeven op hun fb site.

Beste ...., begrijpelijk dat je dit vraagt. Op dit moment is het reisadvies van de Rijksoverheid voor Turkije ongewijzigd (zie http://bit.ly/2i2PFRV) . Het is daarom helaas niet mogelijk om je vakantie naar Turkije kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere vakantiebestemming. Je kunt je vakantie wel annuleren tegen annuleringskosten. Daarna kun je een andere vakantie boeken. Als je een Premium Annuleringsverzekering via ons hebt afgesloten dan kun je 75% van de annuleringskosten proberen te claimen bij de verzekering. Europeesche Verzekeringen zal de aanvraag beoordelen en beslissen of een deel van de annuleringskosten worden vergoedt. Hier kunnen wij helaas geen uitspraak over doen. Uiteraard houden wij de situatie nauwlettend in de gaten en houden we contact met onze lokale vertegenwoordigers ter plaatse. Zodra er wijzigingen zijn in de situatie zullen wij deze opnieuw beoordelen. Indien nodig dan nemen we uiteraard contact met je op. Fijne dag vandaag! Groetjes Tessa

Reisadvies Turkije |…
    RIJKSOVERHEID.NL

Bekijk origineel
  • Kirando
    Nieuwe reiziger

12 maart 2017, 15:06

Wij zitten net zo, wij hebben ook geboekt.
  • Marjolijnwim
    Nieuwe reiziger

12 maart 2017, 20:06

Wij zitten met hetzelfde probleem. Een gezin met 2 kinderen.
    Is er een mogelijkheid om om te boeken ? Graag een reactie van sunweb.
  • Kw21
    Nieuwe reiziger

13 maart 2017, 09:05

Ik lees graag mee! Wij hebben geboekt vorig jaar voor komende mei vakantie....
  • irisgiel
    Nieuwe reiziger

13 maart 2017, 09:30

Wij lopen hier ook tegen aan. Echter heb ik gisteren ergens gelezen op de site van Sunweb dat je voor 6 weken voor je vertrek je vakantie kunt omboeken.
  • Gmvasseur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 2

13 maart 2017, 10:42

Ook wij hebben geboekt voor de zomervakantie is het mogelijk om te boeken en wat zijn de kosten hiervoor ?
  • wim.gerards.56
    Nieuwe reiziger

13 maart 2017, 10:44

Ook wij hebben nu grote twijfels om naar Turkije te gaan. Wij gaan in Mei, kunnen wij nog omboeken?
  • Daan_1968
    Nieuwe reiziger

13 maart 2017, 10:54

Ook wij hebben erg grote twijfels... Kunnen we omboeken?
  • Gmvasseur Antwoord
    Nieuwe reiziger

13 maart 2017, 11:57

Dit is een reactie van sunweb gegeven op hun fb site.

Beste ...., begrijpelijk dat je dit vraagt. Op dit moment is het reisadvies van de Rijksoverheid voor Turkije ongewijzigd (zie http://bit.ly/2i2PFRV) . Het is daarom helaas niet mogelijk om je vakantie naar Turkije kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere vakantiebestemming. Je kunt je vakantie wel annuleren tegen annuleringskosten. Daarna kun je een andere vakantie boeken. Als je een Premium Annuleringsverzekering via ons hebt afgesloten dan kun je 75% van de annuleringskosten proberen te claimen bij de verzekering. Europeesche Verzekeringen zal de aanvraag beoordelen en beslissen of een deel van de annuleringskosten worden vergoedt. Hier kunnen wij helaas geen uitspraak over doen. Uiteraard houden wij de situatie nauwlettend in de gaten en houden we contact met onze lokale vertegenwoordigers ter plaatse. Zodra er wijzigingen zijn in de situatie zullen wij deze opnieuw beoordelen. Indien nodig dan nemen we uiteraard contact met je op. Fijne dag vandaag! Groetjes Tessa

Reisadvies Turkije |…
    RIJKSOVERHEID.NL
  • SylvanaSylvana
    Moderator
    Reacties: 2240

13 maart 2017, 13:59

Welkom allemaal op ons forum:) Begrijpelijk dat jullie ongerust zijn naar aanleiding van de berichten op het nieuws. De informatie van mijn collega Tessa kun je inderdaad aanhouden. Op dit moment is er geen reden om niet naar het mooie Turkije af te reizen:)
    Travel is the only thing you can buy that makes you richer
  • Esther73
    Nieuwe reiziger

13 maart 2017, 21:13

Begrijp dat sommigen misschien hun reis willen annuleren maar ik denk persoonlijk dat het wel mee zal vallen in Turkije,het is nu pas maart!
    Vorig jaar gingen we 1 dag na de staatsgreep naar Turkije en ik heb er daar helemaal niets van gemerkt, me geen moment onveilig gevoeld,vond het zelfs nog onveiliger op Schiphol bij thuiskomst,was de periode dat de auto's vanaf de snelweg allemaal gecontroleerd werden

Ook wij hebben weer geboekt voor juli en als er niets verandert in de situatie gaan we gewoon
    Zal denk ik wel laatste keer zijn want ik wil niet meer naar een land wat een steeds grotere dictatuur gaat worden maar als vakantieland hebben we het er jarenlang ontzettend fijn gehad
    Maar wat betreft deze situatie heb je qua veiligheid niets te vrezen, de dreiging van IS of PKK vind ik onveiliger maar ook daar blijf ik niet voor thuis,kan ook in Frankrijk,Duitsland of ons eigen land gebeuren , succes met jullie keuze
  • Bazza38
    Nieuwe reiziger

14 maart 2017, 08:36

Wij hebben ook geboekt voor eind april....wij gaan met onze kinderen.

Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee zal vallen (tenminste dat hoop ik...)
    Vaak word het in de Media allemaal veel groter opgeblazen dan het in werkelijkheid is.

Ik wacht de berichten rustig af.
  • Petronella72
    Nieuwe reiziger

14 maart 2017, 22:40

Wij hadden ook voor de meivakantie een vakantie met de kinderen geboekt naar Turkije (niet via sunweb), maar hebben onze reisplannen aangepast, gaan naar Ibiza.

Denk eerlijk gezegd dat het uiteindelijk vast mee zal vallen, alhoewel dat natuurlijk best lastig in te schatten is, maar wilde die onrust niet. Want de situatie ter plaatse is één punt, maar het gevoel waar je mee op reis gaat is een tweede.

Waar ik mij wel over verbaas is dat er hierboven aangegeven wordt dat het reisadvies ongewijzigd is. Het reisadvies is namelijk wel aangepast. Nog steeds niet negatief, maar wel aangevuld nav de diplomatieke spanningen.

Ik wens jullie veel wijsheid met jullie beslissing!
  • miranda
    Nieuwe reiziger

15 maart 2017, 16:02

Ik weet uit ervaring dat je 6 weken voor vertrek kosteloos kan omboeken bij sunweb.
    Ik heb ook al geboekt en ben aardig aan het twijfelen of we nog wel kunnen gaan.Wij zijn vorig jaar ook gewoon gegaan en hebben een fantastische vakantie gehad.Maar de situatie met vorig jaar en nu ligt wel iets anders.Er zijn nu echte conflicten tussen beide landen en wij worden afgeschilderd als nazie ,en wie zegt hoe dat nog verder gaat escaleren en zijn we dan daar nog wel veilig?
  • Moon1969
    Nieuwe reiziger

16 maart 2017, 14:50

Dit is bij Sunweb niet het geval en dat melden zij ook hierboven op het forum. Neckermann Reizen doet dit wel. Misschien ben je in de war ;)
  • harrybr
    Nieuwe reiziger

17 maart 2017, 13:52

Wij Christenwoefwoefers zijn in menig moslimland enkel getolereerd wegens het geld, wat we daar achterlaten. In Turkije wordt door electorale redenen de bevolking nog verder opgehitst, m.n. tegen Duitsers en al helemaal Nederlanders. Als Erdogan daar zijn Evet haalt, zal hij zich nog vrijer voelen om zijn haat bot te vieren en bij "Nee" zijn gram te halen. Voor die 15% op de reeds betaalde kosten –doch minder op mijn totale vakantiekosten- zou ik onder geen voorwaarde dat risico zelfs willen nemen.
    Ik wil maar even wijzen op de huidige nadrukkelijke mededeling, dat er geen taxi-boycot tegen Nederlanders plaats zal vinden. Enkel het feit, dat dit vermeld is, betekent, dat er wel degelijk overwegingen zijn geweest. Je zal er maar "hangen", afhankelijk van bagage-afhandelaren, die je koffer even laten stuiteren / incheck-balie personeel, die even hun voet op de bagage-weegschaal zet en je daardoor fors bij laten betalen voor overwicht / douane, die je zo lang ophouden dat je je vlucht mist / politie, die doelbewust de andere kant uit blijft kijken. En dan heb ik het alleen nog maar over het vertrek. Hoeft bovendien ook niet vandaag of bij aankomst t.z.t. , maar 1-2-3 weken later bij de retourvlucht.
    IK wens gewoonweg het risico niet te nemen, want ik vertrouw de Turken niet meer. Geen idee, wat men daar in die tussentijd wensen uit te halen.
    Dit onafhankelijk, of ik mijn Eurocentjes nog gun aan een volk, dat zich zo mee laat sleuren en MIJN land zo in een kwaad daglicht stelt: neo-nazi's, fascisten, moordenaars van 8000 Bosniers
    Denkend aan mijn eigen economische belangen op de langere termijn, zowel als van mijn (klein)kinderen: ik blijf wel in €uro-land, onder EU recht en in Schengen-douanegebied.
    Wil Sunweb mij niet ( gedeeltelijk) tegemoet komen met een omboeking, zou ik via een andere maatschappij mijn vakantie(s) boeken. Voor altijd !
  • SylvanaSylvana
    Moderator
    Reacties: 2240

17 maart 2017, 15:02

Hoi harrybr, op dit moment gelden er geen afwijkende/extra mogelijkheden om te annuleren of om te boeken. Natuurlijk ben je vrij om alsnog besluiten jouw vakantie te annuleren. Komt er later alsnog een negatief reisadvies dan zijn er wel mogelijkheden om om te boeken of te annuleren.
    Travel is the only thing you can buy that makes you richer
  • fatmaveadrian
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 3

17 maart 2017, 20:50

Merhabalar. Na 17 Turkse vakanties, hebben wij deze week voor het eerst in ons leven geannuleerd. Vertrekperiode eind juni. Van onze Turkse vrienden in verschillende plaatsen weet ik dat er nu toch anders tegen Westerlingen en in het bijzonder Nederlanders en Duitsers word aangekeken. Daarom dit jaar Griekenland. Een ieder sterkte met het nemen van een beslissing. Turkiyeyi cok seven isanimiz.
  • maris1966
    Nieuwe reiziger

17 maart 2017, 23:48

heb afgelopen maandag gebeld met sunweb,toen nog 6 weken te gaan.
    ja wacht nog maar even af zeggen ze dan! hoop dat ze me tegemoet willen komen vind het allemaal negatief genoeg,
    zo is het vakantiegevoel weg dat kan toch niet de bedoeling zijn?
    dan zal het idd ook onze laatste vakantie zijn die we bij hun geboekt hebben!
    het gaat om gevoel lmensen bij sunweb!!
  • miranda
    Nieuwe reiziger

18 maart 2017, 09:54

moon 1969 niet in de war! 2jaar terug waren er aanslagen en zou ik met mijn kinderen en aanhang naar turkeye reizen en hebben we toch besloten om om te boeken naar malorca en toen werd er gezegt tot weken van te voren kun je omboeken,en dat hebben we toen ook gedaan.Of de regels moeten opeens veranderd zijn,dat kan ook.
    Ik krijg er steeds een bittere smaak bij als ik aan vakantie in turkey denk...Kunnen we ons daar nog veilig voelen?Vooral om de reden waar we allemaal voor uit gemaakt worden en ik me erg gerenkt voel als iemand van wie de opa gevangen heeft gezeten door de duiters en waarvan de moeder de oorlog heeft meegmaakt.Ik heb veel verhalen in mijn leven gehoord ,en dan dit naar je voeten gegooid te krijgen...nee...niet leuk...
  • Spanje64
    Nieuwe reiziger

18 maart 2017, 10:22

Janssen schreef:

Is het nu wel verstandig om van de zomer naar turkije op vakantie te gaan. Wij hebben al geboekt. Wat kost het ons als wij nu annuleren. Vind het namelijk niet verstandig veilig naar turkije op vakantie te gaan

Nadat ik het reisadvies gelezen heb,via de link van de overheid,lijkt het me niet verstandig om naar Turkije af te reizen ivm de bedreigingen naar Nederlanders. Lijkt me een gegronde reden om om te boeken. En wil dat dan ook doen.
  • Cnijland
    Nieuwe reiziger

18 maart 2017, 16:03

Ook hier al geboekt voor eind mei. Ikzelf ben niet bang voor aanslagen maar meer maak ik me zorgen hoe de lokale bevolking reageert op Nederlanders. Zullen ze ons wel normaal behandelen of zullen ze toch problemen hebben met nederlanders. Ik heb geen zin om op mijn tenen te moeten lopen. We hebben een onwijs mooi hotel geboekt en ik kan kosteloos omroepen tot 6 weken voor vertrek, maar twijfel nog heel erg.
  • fatmaveadrian
    Nieuwe reiziger

18 maart 2017, 20:44

Zie mijn bericht. Ik heb sinds zaterdagmiddag dagelijks uren en uren met onze Turkse vrienden zitten appen. De helft werkt in het toerisme. Zelfs zij geven mij gelijk. Wij hebben ook omgeboekt, ondanks de pijn onze vrienden niet te kunnen zien. Hopelijk leidt dit er toe dat het volgend jaar beter gaat. Ik wens u veel sterkte en wijsheid toe. Het is een fantastisch land en fantastische mensen, maar de lontjes zijn korter dan hier :(
  • Family_of_5
    Nieuwe reiziger

21 maart 2017, 14:58

Hier hetzelfde verhaal. Wij zouden in Juni afreizen naar Lara Turkije met onze kinderen. Ondanks dat het waarschijnlijk wel veilig is en kan, hebben wij toch besloten om de vakantie om te boeken. Wij hebben er geen goed gevoel over, en gaan dus al met spanning het vliegtuig in!
    Om deze reden hebben wij onze vakantie omgeboekt naar Griekenland, inderdaad onze aanbetaling van dik € 400,- verdwenen, maar ja dat is dan maar pech.
    Maar ik ben nu wel aan het aftellen tot wij eindelijk naar Griekenland gaan, en 2 weken geleden had ik alleen maar buikpijn als ik aan onze vakantie dacht.
    Succes met beslissen.
  • Saskia1973
    Nieuwe reiziger

23 maart 2017, 20:52

fatmaveadria... schreef:

Zie mijn bericht. Ik heb sinds zaterdagmiddag dagelijks uren en uren met onze Turkse vrienden zitten appen. De helft werkt in het toerisme. Zelfs zij geven mij gelijk. Wij hebben ook omgeboekt, ondanks de pijn onze vrienden niet te kunnen zien. Hopelijk leidt dit er toe dat het volgend jaar beter gaat. Ik wens u veel sterkte en wijsheid toe. Het is een fantastisch land en fantastische mensen, maar de lontjes zijn korter dan hier :(

Hallo, ik lees uw bericht en schrik hier toch van. Ondanks alle berichtgeving, ging ik ervan uit dat het (ook omdat men in sommige plaatsen leeft van toerisme) in de grote kustplaatsen wel veilig zou zijn. Geldt uw bericht via uw vrienden ook voor de grote toeristisvhe plaatsen als Lara, Antalya.
  • fatmaveadrian
    Nieuwe reiziger

24 maart 2017, 12:04

Hallo, wij gingen jarenlang naar dit gebied. Kemer-Antalya-Side. Om hen te kunnen bezoeken .

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)