Home

Vraag: Weekmarkt

1 Reactie
  • Milleke Auteur
    Nieuwe reiziger
    Reacties: 0

27 juni 2018, 08:30

Hoi, wij gaan naar het Crystal family resort en ik vroeg me af of er in de buurt een leuke weekmarkt is met veel kraampjes, op welke dag juist en waar? Is deze makkelijk te bereiken met openbaar vervoer? Als iemand nog tips heeft wat we zeker niet mogen missen in de buurt laat maar weten! Dank u!
  • Joya
    Globetrotter
    Reacties: 940

28 juni 2018, 13:14

Hoi Milleke,

In het centrum van Belek vind je veel winkels, maar je kunt ook een x naar Side gaan (45 kilometer daar vandaan) waar het winkelen veel leuker en goedkoper is. In Belek en omgeving bevinden zich veel luxe hotels dus zijn de winkelprijzen daar wat op zijn aangepast. Naar Side kun je met de bus. Een dagje een auto huren, is ook handig. De route van Belek naar Side is niet gevaarlijk qua verkeer (in tegenstelling tot bepaalde andere regio) en het is makkelijk te vinden. In Side kun je dan een stukje cultuur en het winkelen prima combineren. Zou je met de auto gaan, rij dan ook nog even naar de watervallen van Manavgat bij Side. Geweldige plek!

Zaterdag is er een leuke markt in Belek en dinsdag in Kadriye, als ik me niet vergis. Bij de reisleiding ter plaatse of de receptie kun je dit checken. Met de dolmus kun je voor omgerekend ongeveer 1 euro naar Belek. Wil je per taxi, vraag dan bij de receptie even wat een redelijk bedrag is. Ga bij voorkeur wat later in de avond winkelen in Belek/na het diner bijvoorbeeld. Als de lichtjes eenmaal branden, hangt er een leukere sfeer dan overdag.

Verwacht niet teveel van de winkels daar. Het is vaak veel van hetzelfde en er heerst een wat opdringerige verkoopmethode. Dat laatste kun je een beetje ontlopen door duidelijk te zijn. Wil je graag rondkijken, zeg dat even.

Wil je een keer goedkoop en ongestoord shoppen, kun je ook met de bus naar het centrum van Antalya. Mocht je vaker in Turkije zijn geweest, dan weet je vast wel dat je overal ook met Euro's kunt betalen. Wel rekenen ze vaak 'ruim' om in hun voordeel dus betalen met Turkse Lira's is voordeliger.

Neem je een taxi, spreek dan een prijs af vooraf en probeer nog even af te dingen. De afgesproken prijs nog even op een papiertje zetten en laten zien aan de chauffeur. "Dit dus?" Zodoende voorkom je misverstanden. Op de meter rijden kan ook maar dat deed ik persoonlijk nooit omdat er zonder dat je het weet, een nachtmeterstand kon worden ingevoerd waardoor je teveel betaalt overdag.

Alvast een hele fijne vakantie maar dat gaat vast wel lukken,
    groetjes van Joya :cool:

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen